Réžia ignorovala Hamiltonov boj o prežitie. Posledné dve kolá odjazdil bez bŕzd


Lewis Hamilton sa na zisk siedmeho miesta nadrel viac, ako za svojho pôsobenia v Mercedese na väčšinu víťazstiev. Ferrari v Singapure nedokázalo držať krok s top tímami a napokon bojovalo skôr samé so sebou a s vlastnou technikou než s konkurenciou. Réžia si to však nevšímala.
Vo chvíli, keď sa George Russell začal tešiť z víťazstva a McLaren oslavovať majstrovský titul, Lewis Hamilton zvádzal boj o život. Réžia priameho prenosu naň však nedbala a radšej si vyberala zábery na fanúšikov na tribúnach, ohňostroje či zátoku Marina Bay než na sedemnásobného šampióna, ktorý musel brzdiť aj očami a v predposlednom kole stratil na Fernanda Alonsa 32 sekúnd.
Scuderia sa celý deň trápila s prehrievaním bŕzd. Napríklad Charlesovi Leclercovi jeho inžinier neustále pripomínal, aké dôležité je na konci roviniek uberať plyn. Najskôr mal šetriť predné, a keď nie predné, tak zadné brzdy.
Ferrari bolo pre Kimiho Antonelliho ľahkou korisťou. Keď Leclerca predbehol, už to rodák z Monaka nevydržal a inžinierovi navaril, čo si podľa neho zaslúžil. “Ani sa nesťažuj! Doriti, celý čas tu jazdíme zotrvačnosťou 200 metrov [pred zákrutou]!” Ferrari to označovalo za “mierne plachtenie”.
Hamiltonove brzdy to napokon aj tak nevydržali a posledné dve kolá odjazdil v podstate bez nich. Skrátil si pri tom viacero zákrut, za čo ho ešte komisári budú vypočúvať. Pilotovi Ferrari hrozí udelenie päťsekundovej penalizácie, ktorá by ho pripravila o siedme miesto a o jednu pozíciu vyššie posunula Fernanda Alonsa.
V poslednom kole ho na to aj inžinier upozorňoval. “Nesnažím sa skracovať si zákruty,” bránil sa z kokpitu Lewis Hamilton, ktorý potreboval získať každú desatinku k dobru. Fernando Alonso sa totiž blížil rýchlosťou svetla. V cieli mu chýbali len štyri desatiny sekundy.
Keďže nám réžia priameho prenosu záver veľkej ceny z Hamiltonovho pohľadu neponúkla, môžete si ho prezrieť na nasledujúcich palubných záberoch z posledných dvoch kôl.
— f1videos (@Error20F1) October 5, 2025
— f1videos (@Error20F1) October 5, 2025