logo F1online.skF1online.sk

Leclerc prežíva ďalší katastrofálny víkend: Nedotáčavosť a žiadna priľnavosť

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 17:09

Ferrari ani v Singapure nevystúpilo zo svojho tieňa. Chlapci sa tešili na Baku a Singapur, pretože to mali byť trate, ktoré mohli sadnúť monopostu SF-25. Ako sa však ukázalo, stal sa pravý opak. V Baku to Scuderii vôbec nevyšlo a v Singapure je to zatiaľ rovnaký príbeh. Kúzla zbavený je aj špecialista na mestské okruhy Charles Leclerc.

Zdá sa, že monacký pretekár v Q1 zbytočne minul jednu sadu mäkkých pneumatík, ktoré mu chýbali v Q3. Po prvom pokuse na použitých pneumatikách stavil všetko na jednu kartu v poslednom pokuse, ale Ferrari ho jednoducho neposlúchalo.

V priamom prenose sme videli, ako sa pokúsil vrhnúť svoje Ferrari do poslednej zákruty, ale takmer stratil kontrolu. Následné búchanie do volantu bolo ešte veľavravnejšie než pokvalifikačná vysielačka: „Víkend na hovno.“

Z jeho rozhovoru pre televíziu Sky pritom súdime, že vo Ferrari majú aj v poslednej tretine sezóny viac otázok ako odpovedí, čo je skutočne zúfalé konštatovanie. „Všetko,“ odpovedal Leclerc na otázku, čo je dôvodom, prečo v Singapure nezopakoval svoje kvalifikačné výkony z minulosti.

„Prvým dôvodom je priľnavosť. Len ťažko som nachádzal priľnavosť a naozaj som sa trápil. Obvykle sú Baku a Singapur dva z mojich najlepších okruhov a darí sa mi, ale v tomto roku som na týchto tratiach nedokázal získať správny pocit. Auto je veľmi nedotáčavé, ale zároveň sa mu ľahko odtrhne zadok a je nepredvídateľné,“ pokračoval Leclerc.

„Viem, že nedotáčavé auto mi nebude vyhovovať. Tento víkend však bolo nedotáčavé od druhého tréningu až po kvalifikáciu. Nedokázali sme nájsť riešenie bez toho, aby sme nepredvídateľnosť monopostu ešte zhoršili, čo na mestskom okruhu nechcete. Je to ťažký víkend,“ dodal Charles.

Monopost SF-25 jednoducho zo dňa na deň mení svoje správanie. Vieme, že Ferrari už neplánuje nasadiť žiadne vylepšenia. Posledné prišli ešte v lete a odvtedy podáva Scuderia veľmi nevyrovnané výkony. Nie je to teda tak, že by to spôsoboval nejaký nefunkčný balík vylepšení.

„Dúfam, že to súvisí s charakterom okruhu, ale v tejto chvíli nemám úplné vysvetlenie. Nie je to tak, že by sme v posledných troch pretekoch zmenili auto, ale zároveň som v posledných troch pretekoch nemal najlepší pocit  . Pozrieme sa do minulosti a pokúsime sa zistiť, kedy sa to stalo,“ sľúbil Leclerc.

Súvisiace články

Diskusia