logo F1online.sk

Simone Resta sa už v Haase zabýval, s vývojom tohtoročného auta pomaly končí

Haas, ilustračné
© Twitter/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala14. 2. 2021

Haas na konci minulého roka opäť utužil spoluprácu so svojím dodávateľom Ferrari. V Maranelle bude mať svoju budovu, k jeho ľuďom sa pridajú ďalší inžinieri z Ferrari, ktorí do Haasu pôjdu na “hosťovanie”, nuž a technickým riaditeľom tímu sa stal Simone Resta. Tento rok však výsledky týchto zmien nebudeme vidieť. Resta sa bude takmer výlučne zaoberať vývojom budúcoročného auta.

Bývalý šéf vývoja šasi v Scuderii najskôr strávil sezóny 2018 a 2019 v Alfe Romeo, no následne si ho Maranello povolalo späť. Nezostal však dlho, vlani ho Ferrari vyslalo do Haasu, ktorý sa po piatich rokoch vo Formule 1 konečne dočkal toho, že má svojho vlastného technického riaditeľa.

Jeho najväčšou úlohou bude viesť vývoj budúcoročného Haasu, od ktorého si Steiner podľa iného rozhovoru z predchádzajúceho týždňa sľubuje, že sa vojde do prvej päťky.

“Prvých pár týždňov strávil oboznamovaním sa s tým, čo robíme,” cituje Günthera Steinera, šéfa Haasu, Formula1.com. “Zapojil sa do vývoja tohtoročného auta, kvôli zmenám v pravidlách sme spravili zmeny hlavne okolo podlahy. Teraz 80 percent svojho času venuje roku 2022 a koncom februára už bude na 99 percent riešiť sezónu 2022.”

Americký tím so sídlom v Kannapolise sa preto pripravuje na to, že tento rok bude musieť pretrpieť. “Pripravujeme sa, aby sme boli lepší. Neviem však, aká bude realita. Vieme, že by mohla byť aj dosť tvrdá, ale zvládneme to. To je jeden z dôvodov, prečo sme vzali na palubu dvoch mladíkov — toto je prechodný rok. Chystáme sa na to, že nás v roku 2022 čakajú lepšie zajtrajšky.”

“Teraz čakáme ťažký rok. Vždy pracujete na tom, aby ste z toho vyťažili maximum, ale zároveň musíte byť realisti a nesnívať o tom, ako odrazu bude všetko fajn. Vlani sme mali problémy a toto auto je vo svojej podstate rovnaké, takže prečo by malo byť oveľa lepšie? Nemyslím si, že by ostatní spravili nejaké veľké chyby, keďže už mali k dispozícii dobré balíky, na ktorých mohli stavať,” analyzuje Steiner.

“Vieme, že nemáme zrovna najväčší výkon v štartovom poli, ale intenzívne pracujeme. Teraz mi to pripomína, akoby sme sa vrátili do roku 2015, pretože sme spravili taký veľký krok vzad a musíme spraviť dva vpred,” zaspomínal si šéf tímu na sezónu, v ktorej sa mu nepodarilo dostať do Formuly 1 a musel svoje plány o rok odložiť. No zvládol to a spomínané kroky vpred spravil. “Presne to robíme aj teraz.”