Russell sa ospravedlňuje za piatkovú nehodu, Antonelli neukázal plný potenciál auta


Piloti Mercedesu v druhom tréningu obsadili osemnáste a dvadsiate miesto. Nie sme zvyknutí na to, aby sa strieborné šípy umiestnili na takých nízkych priečkach, no tentoraz to má svoje dôvody. Russell si za klobúk nedá nehodu z tretieho sektora a Antonelliho zas mrzí prerušenie po chybe Liama Lawsona.
George Russell svojou nehodou prinútil maršalov vytiahnuť červené vlajky. Odpratávanie jeho monopostu skrátilo piatkový program o desať minút, no najviac na to doplatil samotný Russell. Po príchode do boxov totiž jeho mechanici zhodnotili, že monopost sa už nemôže vrátiť na trať.
Čo sa vlastne udialo v treťom sektore? “Bola to zvláštna nehoda a nie som si istý, čo sa vlastne stalo. Brzdil som o čosi skôr a do zákruty som vchádzal trochu pomalšie, no ušla mi zadná časť,” opísal nehodu zo svojho pohľadu George Russell. “Našťastie som vrazil do bariéry prednou časťou auta a nepoškodilo sa toho toľko, ale to bol koniec jázd. Mrzí ma to a ospravedlňujem sa tímu, no radšej nech sa niečo také stane dnes ako v sobotu.”
— RacingPrix (@racing_prix) October 3, 2025
Aj keď druhý tréning je na prípravu najdôležitejší, Mercedes nemusí až tak smútiť. Russellovi pomohol aj Liam Lawson, ktorý spôsobil druhú červenú vlajku a Russellovým súperom pokazil kvalifikačné simulácie. Väčšina ich absolvovala až v samom závere na ojazdenej mäkkej zmesi.
Russell prezradil, aký má po piatku pocit z monopostu. “Prvý tréning bol náročný, ale v prvých kolách som sa v aute cítil lepšie. Zdalo sa, že máme lepšie tempo. Neodjazdili sme však žiadne [kvalifikačné] kolá, takže sme nemali nič vo výsledkovej listine, ale mali sme z toho lepší pocit, ak by sme sa pozreli na jednotlivé sektory a poskladali ich.”
“Toto ani zďaleka nebol náš najlepší piatok. Singapur je však trať, ktorá sa neustále mení, hrozí aj dážď, takže si nerobím veľké starosti,” ubezpečil.
S výnimkou svojho tímového kolegu dokázal Kimi Antonelli poraziť len Franca Colapinta. V druhom tréningu totiž nezajazdil žiadnu relevantnú kvalifikačnú simuláciu. V prvom rade bol za to zodpovedný Liam Lawson a červená vlajka, ktorú spôsobil svojou nehodou.
“Pravdupovediac z môjho pohľadu to nevyzeralo tak zle. Výsledky neodrážajú, čo sme mohli dosiahnuť, pretože moje kolo na softoch som musel prerušiť,” vysvetlil Kimi Antonelli. “Mali sme však rozbehnuté veľmi dobré kolo.”
“Poviem úprimne, že v aute som sa cítil vcelku dobre. Snažíme sa nájsť najlepšie nastavenie. Máme ešte čo zlepšovať, ale to platí aj o mojej jazde. Každým kolom sa snažím zlepšovať. Dúfam, že zajtra budem napredovať a azda sa nám podarí vylepšiť aj monopost,” uzavrel piatok v Singapure.