Necítim sa ako vlani, priznal Norris. Piastrimu neprekáža, že nestihol pretekové simulácie


Druhý tréning na Veľkú cenu Singapuru rozhodne neprebehol ideálne. Tímy nestihli dlhé jazdy a Landa Norrisa sprevádzali problémy aj pri štarte jeho kvalifikačnej simulácie. V McLarene tak panujú rozpačité pocity, ale Oscar Piastri má pred sobotňajšou kvalifikáciou najlepšie rozdané karty.
V minulosti sme videli veľa nebezpečných vypustení v boxovej uličke, ale len málokedy došlo ku kolízii. V Singapure sa jej Lando Norris nevyhol, keď doňho vrazil Charles Leclerc. Britský jazdec sa však na tento moment nesťažoval a zhodnotil, že na jeho program to nemalo veľký vplyv. “Nie, len to stálo náš tím nejaké peniaze, čo je škoda.”
.@verstappenews pic.twitter.com/tCyYJTdciS
— who is verstappen news? not me. (@33VNmedia) October 3, 2025
V závere druhého tréningu nám réžia poskytla vysielačku Landa Norrisa, v ktorej bol veľmi sebakritický. Zhodnotil, že za polsekundové manko nie je zodpovedný monopost, ale on sám sa musí pozrieť do zrkadla. V porovnaní s minulým rokom je to veľký kontrast.
“Bol to náročný deň, v aute som sa necítil až tak dobre. Necítim sa vôbec tak dobre ako minulý rok, takže máme na čom pracovať. Bol to skrátka zlý deň,” povzdychol si Norris, ktorý nechcel porovnávať správanie auta v Singapure s Monzou alebo Baku. “Oscar je rýchly, takže sa nemôžem sťažovať na nič, len na to, že som neodviedol dostatočne dobrú prácu.”
Oscar Piastri môže byť po piatku oveľa spokojnejší. Na konte má čas 1:30,714 a celkom jasne zdolal svojho úhlavného nepriateľa v boji o jazdecký titul. Austrálčana teší priebeh druhého tréningu, hoci ani on toho neodjazdil toľko, koľko by si želal.
“Ku koncu na mediumkách som našiel pôdu pod nohami. Na mäkkej zmesi som sa cítil dobre,” pochvaľoval si Oscar Piastri. “Samozrejme, s výhľadom na preteky sme neodjazdili veľa reprezentatívnych kôl, ale auto je na tom dobre. Dnes som sa toho veľa naučil, čo je cieľom každého tréningu. Máme za sebou fajn deň.”
McLaren sa v piatok koncentroval na kvalifikačné simulácie a vyváženie auta na mäkkých pneumatikách. Keďže padok pre červené vlajky prišiel o viac ako 20 minút, pretekové tempo a výdrž pneumatík bude menšou záhadou.
To však Piastrimu neprekáža. Uvedomuje si totiž, na čo si v Singapure treba dať pozor. “Kvalifikácia je dôležitou časťou víkendu. Platí to všade, ale tu to platí obzvlášť. Toto je jedna z najdôležitejších kvalifikácií.”
“Radšej budete štartovať vyššie a do pretekov vstupovať s nejakými neznámymi premennými, než sa kvalifikovať vzadu, ale presne vedieť, čo sa v pretekoch stane, pretože to vám tu nepomôže,” podotkol.