Red Bull to nevzdáva, aj do Singapuru priniesol vylepšenia


Max Verstappen sa tento víkend pokúsi zaškrtnúť si aj posledné voľné políčko v zozname tratí efjednotky. Okruh v Singapure je v tohtoročnom kalendári posledný, na ktorom sa ešte holandskému rýchlikovi nepodarilo vyhrať. V tejto snahe ho podporí aj samotný tím, ktorý ako jeden z mála predstaví na svojom monoposte novinky.
Doposiaľ najlepším výsledkom Maxa Verstappena v Singapure sú dve druhé miesta, ktoré sa mu podarilo získať v sezónach 2018 a 2024. Teraz sa pokúsi k nim pridať aj víťazstvo a potvrdiť, že vylepšenia, ktoré Red Bull predstavil v Monze, budú fungovať aj na tratiach s vysokými nárokmi na prítlak.
Jeho auto sa však bude líšiť od konfigurácie na Monzu. Na jednej strane dostane balíček na väčší prítlak, ale Red Bull z továrne priniesol aj niekoľko celkom nových komponentov, aby vyhovel požiadavkám singapurskej trate.
Maxovi Verstappenovi v Marina Bay pomôže v prvom rade celkom nové predné krídlo. Podľa vyjadrenia tímu ide o “evolúciu návrhu” krídla, ku ktorému sa inžinieri dopracovali pokračovaním vo vývoji. Cieľom je zvýšiť sklon niektorých častí krídla za účelom generovania väčšieho množstva prítlaku bez toho, aby došlo k narušeniu prúdenia vzduchu a jeho stability.
V preklade to znamená, že Red Bull by mal získať viac prítlaku na prednej náprave, čo bude veľmi užitočná zbraň v boji s nedotáčavosťou monopostu, na ktorú sa Max Verstappen sťažoval takmer celú prvú polovicu sezóny.
Okrem toho červení býci nasadia aj nové kryty motora. “Zväčšenie výstupného otvoru vrchnej časti karosérie je efektívnejšie než otváranie chladiacich otvorov (žiabier) alebo ich zväčšovanie za účelom zvýšenia kapacity chladenia.” Vzhľadom na vysoké teploty v Singapure ide o ďalšiu dôležitú novinku.
McLaren a Ferrari si do Singapuru nepriniesli nič nové. Z top tímov sa už len Mercedes rozhodol upraviť svoj monopost. V Singapure nasadí predné krídlo s reprofilovanou klapkou, ktorá zníži množstvo generovaného prítlaku; Mercedes verí, že touto úpravou sa mu podarí lepšie vyvážiť monopost.
Zo stredu poľa sa už zrejme všetci naplno koncentrujú na nasledujúcu sezónu, pretože žiaden zo šiestich tímov nedeklaruje vylepšenia na monopostoch.