logo F1online.skF1online.sk

Verstappen odkazuje Pirelli: Tie C6 radšej nechajte doma

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 13:25

Aj keď kritika pneumatík Pirelli nebola v posledných rokoch taká výrazná ako v minulosti – pravdepodobne vďaka PR tréningom, na ktorých bolo jazdcom a tímom vysvetlené, že jeden z najdôležitejších partnerov F1 sa nemá kritizovať –, z času na čas sa nejaká objaví aj dnes. Ak sa to stane, tak so stopercentnou istotou vieme, že musí ísť o niečo vážne. Max Verstappen sa v Baku dosť nelichotivo vyjadril na adresu najmäkšej zmesi pneumatík.

Zmes C6 je najmladšia z „rodiny“ Pirelli. Talianska spoločnosť ju pripravila pre potreby niektorých mestských tratí, na ktorých sa pneumatiky C6 môžu zdať príliš tvrdé. Pirelli sa ich však rozhodlo nasadiť o niečo častejšie, pravdepodobne z dôvodu, že dnešné tímy dokážu celkom bez problémov odjazdiť celé preteky na jednej zmesi pneumatík.

Ako to však v prípade Pirelli býva, tento krok sa ani trochu neosvedčil. V Baku zvládli niektoré tímy na zmesi C5 aj 40 kôl (pokojne by zvládli aj viac), takže ak mali mäkšie gumy vynútiť stratégie s dvoma zastávkami, tento ťah ani náhodou nevyšiel. Maxa Verstappena to frustrovalo natoľko, že sa rozhodol ozvať.

„Nakoniec som ani nemohol nasadiť pneumatiky, ktoré som chcel, pretože sme na stredne tvrdých gumách odjazdili príliš veľa kôl. Zostali mi len mäkké, ale tie sú skrátka pomalšie,“ povedal Verstappen holandským médiám po skončení kvalifikácie v Baku.

Pri odpovedi na otázku, či boli zmesi C6 horšie v priebehu celého kola, alebo len v niektorých častiach okruhu, nakreslil Max poriadne pochmúrny obraz. „Už od začiatku kola boli horšie. Sú to skrátka menej kvalitné zmesi,“ skonštatoval Holanďan.

Ak mali zmesi C6 vynútiť viac zastávok v boxoch, tak podľa štvornásobného majstra sveta by bolo lepšie urobiť to zmenou športových pravidiel. Iste, v Monaku nevyšiel ani tento experiment, ale zatiaľ sme to nevyskúšali na nejakom reprezentatívnejšom okruhu. Prečo to neskúsiť aspoň trikrát v priebehu sezóny podobne ako kedysi šprinty?

„Myslím si, že by som sa niekedy mal ísť porozprávať s Pirelli a na rovinu im povedať, nech tie C6 radšej nechajú doma, pretože s nimi je celý víkend zložitý,“ povedal Verstappen. „Kým nezačne kvalifikácia, nemáte ani poriadnu referenciu na stredne tvrdých pneumatikách. Veď to nedáva žiaden zmysel.“

„Pozrite, ak tie pneumatiky nefungujú tu, nefungujú v Monaku a nefungujú ani v Imole či Montreale, tak naozaj urobíte lepšie, keď ich nabudúce necháte doma,“ dodal Max.

Ten na záver jasne odkázal, že ak chce šport dve zastávky v boxoch, zmena športových pravidiel je určite lepšia cesta ako pneumatiky C6. „Myslím si, že je lepšie skrátka vynútiť dve zastávky v boxoch, než priviezť pneumatiky, ktoré v skutočnosti ani nie sú rýchlejšie,“ skonštatoval Verstappen.

Ostatne, o povinných dvoch zastávkach s využitím všetkých troch zmesí sa špekuluje už nejaký čas. „Možno áno. To je aspoň lepšie než pneumatiky, ktoré sú podľa ich tvrdení rýchlejšie, ale v skutočnosti nie sú,“ dodal štvornásobný majster sveta.

Súvisiace články

Diskusia