Verstappen už celkom nevylučuje bitku o titul: Všetko musím spraviť dokonale…


Ak by si chcel Max Verstappen pozrieť nedeľnú VC Azerbajdžanu a pokochať sa svojou jazdou, zostal by sklamaný. Réžia si ho našla v podstate len na štarte, počas zastávky v boxoch a na konci pretekov. Osamotený Holanďan totiž predviedol suverénnu jazdu, ktorá ho môže vrátiť späť do boja o titul. Ani on sám to už nevylučuje tak jednoznačne ako pred dvoma mesiacmi.
Nedeľa mohla byť pre Maxa Verstappena až nudná. Po vydarenom štarte odjazdil pár kôl za bezpečnostným vozidlom, no po reštarte ho už súperi stratili z dohľadu. Na čele odjazdil každé jedno kolo, čo znamená, že spolu s pole position a víťazstvom získal ďalší grand slam. Na konte ich má šesť, teda rovnako veľa ako Lewis Hamilton. Po Azerbajdžane je pred ním v tejto historickej štatistike už len Jim Clark (8).
Podľa Maxa Verstappena to až taká nuda nebola. Aj keď sa vo vysielačke doslova na nič nesťažoval, nemohol sa uvoľniť. “Povedal by som, že aj George bol dosť rýchly. Väčšinu práce sme však spravili už na štarte vďaka našej štartovej pozícii, následne sme jazdili svoje časy na kolo. Na tejto konfigurácii okruhu a s takým vetrom je však náročné byť neustále na limite,” zdôraznil.
“Všetok čas k dobru totiž získavate na vjazde do zákruty, ktorý predstavuje aj najrizikovejšiu časť trate. Ak to len trochu prestrelíte, skončíte v bariére,” pokračoval. Jeho slová by určite kvitoval Oscar Piastri. “Je náročné nájsť limit. Auto však fungovalo dobre, boli sme na tom dobre s degradáciou. Celkovo to bolo dosť priamočiare. Napokon to bolo o štrnásť sekúnd, takže posledné dva víkendy boli úžasné.”
Red Bull sa po VC Talianska pozdvihol. Nie je náhoda, že práve v Monze nasadil novú podlahu a niekoľko ďalších komponentov. “Myslím, že je to kombináciou rôznych vecí, s ktorými to v posledných týždňoch robíme lepšie,” okomentoval posun vpred. “Pochopili sme viac náš monopost.”
Ešte však treba vyčkať, upozorňuje. “Samozrejme, toto boli okruhy s nízkym prítlakom, takže si ešte musíme počkať a zistiť, aký výkon podáme na trati s veľkým množstvom prítlaku. Zatiaľ sme s našou prácou veľmi spokojní. V nasledujúcich pretekoch zistíme, ako to bude vyzerať na inom type okruhov.”
Pred nami je Veľká cena Singapuru, kde tímy opäť vytiahnu zadné krídla určené na maximálny prítlak. Ak bude Verstappen opäť bojovať o víťazstvo, McLarenu začne naháňať strach, najmä ak budú papájoví pokračovať v hlúpych chybách.
Po VC Azerbajdžanu Maxovi Verstappenovi chýba 69 bodov. Ak by napodobnil Sebastiana Vettela zo sezóny 2013 a vyhral všetky zostávajúce preteky sezóny (víťazná šnúra deviatich pretekov), pričom Piastri by zakaždým skončil druhý, po Abú Zabí by ich delilo len 17 bodov. Avšak, keby si Piastri s Norrisom rovnomerne podelili druhé a tretie miesta, v závere by jednotka Red Bullu strácala najviac sedem bodov.
Ani Max Verstappen už kategoricky nevylučuje zisk piateho titulu. Má to však niekoľko podmienok. “Zostáva nám sedem pretekov a odstup je 69 bodov. To je veľa. V podstate všetko z mojej strany musí byť dokonalé, a potrebujem aj kus šťastia na ich úkor. Stále je to veľmi ťažké.”