Norris ako kráľ nepremenených príležitostí? Azerbajdžanskú kvalifikáciu tak nevníma


Oscar Piastri havaroval už v úvode tretej časti kvalifikácie. Landovi Norrisovi sa tak ponúkala obrovská príležitosť pripraviť si pôdu na to, aby v nedeľu výrazne ukrojil z bodového náskoku tímového kolegu. Napokon túto šancu trestuhodne zahodil.
Norris bude po neuspokojivom výkone v závere Q3 štartovať až zo siedmeho miesta. Predbehli ho nielen oba Red Bully a Mercedesy, ale aj Carlos Sainz s Liamom Lawsonom, ktorých McLaren na trati stretne raz za uhorský rok. Ešte horšie znie fakt, že namiesto štartu z prvého radu bude Norris riskovať v strede poľa, kde sa môže stať čokoľvek, obzvlášť v Baku.
Hneď prvá otázka reportérky preto znela, či kvalifikáciu nepovažuje za premárnenú príležitosť. “Nie,” okamžite odvetil Lando Norris, ktorý vo svojom poslednom kole viackrát prechádzal cez zákrutu šmykom, nuž a v pätnástej zákrute ťukol do bariéry.
Koľko času tam stratil? “Nemal som deltu, takže som nevedel, koľko som stratil. Možno dve desatiny? To by boli dve pozície, ale na Maxa nám chýbalo 1,1 sekundy,” podotkol britský pretekár. “Bola to z mojej a z našej strany chyba, že sme z boxov vyrazili ako prví. Mohlo to byť aj výhodné, keby sa objavili žlté vlajky alebo neskôr červená. Vyzerali by sme ako hrdinovia a ostatní ako hlupáci. Takto my vyzeráme ako hlupáci, ale to je daň, ktorú tu niekedy musíte zaplatiť.”
Norris si mohol v úvode Q3 mädliť ruky, keď vysvitlo, že Piastri bude štartovať za ním. “Samozrejme, že pri takomto scenári by som chcel lepší výsledok. Prijali sme nesprávne rozhodnutie, za čo si teraz môžeme búchať hlavu o stenu, ale veľmi ľahko nám to mohlo zahrať do karát. Niekedy podstúpite riziko, inokedy nie. Raz vyhráte, raz prehráte. Z dnešku nie som totálne nadšený, ale čakajú nás dlhé preteky, v ktorých sa môžeme pokúsiť získať body.”
Zaujímavosťou je niečo, čo rodák z Bristolu nadhodil už vo svojej prvej odpovedi: V kvalifikácii nemal na svojom volante informáciu o časovej delte, takže v reálnom čase netušil, či na svoje ideálne kolo získava alebo stráca. Takýto údaj je pre niektorých jazdcov cenný, iných azda dostáva pod menší psychologický tlak.
Cíti sa bez informácie o aktuálnom čase lepšie? “Idete skrátka podľa pocitov, ničoho iného. Zvyšok kvalifikácie bol dobrý, mali sme fajn tempo,” poukázal na to, že v nastavení displeja zrejme nebola chyba. “V poslednom kole som skrátka nemal grip. Samozrejme, som sklamaný, chcel som viac ako siedme miesto. Trochu to bolí, pretože ono nie je u nás štandard.”
“Spravil som však chyby, takže mohol som skončiť o pár pozícií vyššie. Zvyšok kola nebol taký dobrý, aký by sme potrebovali, nemali sme grip. Tu je to vždy náročné. Pri daždi neviete, ako veľmi máte zatlačiť, koľko ubrať… Keď trochu nesprávne prejdete cez bielu čiaru, skončíte v bariére. Aj tak si odnášam veľa pozitív a teším sa na nedeľu,” doplnil.