logo F1online.skF1online.sk

Leclerc sa chce obetovať pre Ferrari: Bez ohľadu na to, ako dlho to bude trvať…

Charles Leclerc
© DPPI/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 17:20

Tifosi si ešte aspoň rok budú musieť počkať na vytúžený majstrovský titul. V najhoršom prípade sa obdobie sucha natiahne ešte viac, čo by určite mrzelo Lewisa Hamiltona, ktorý prišiel do Maranella za ôsmym titulom, ale aj Charlesa Leclerca, ktorý Scuderii obetoval už sedem rokov svojej formulovej kariéry. Monačan však avizuje, že je ochotný Ferrari obetovať aj celú.

Charles Leclerc sa stal pilotom jazdeckej akadémie Ferrari v roku 2016 a už o tri roky neskôr pretekal v monoposte tejto legendárnej značky po boku Sebastiana Vettela. Odvtedy vyhral osem veľkých cien a v roku 2022 získal titul vicemajstra, ale ten v efjednotke nemá veľkú hodnotu.

Sezóna 2025 je veľkým sklamaním, no Charles Leclerc neklope na dvere konkurenčným tímom s otázkou, či by sa u nich nenašlo voľné miesto. “Pretože tento tím tak milujem,” vysvetlil v Baku, prečo ho nikdy nezaujímal prestup. “Myslím, že toto je moja odpoveď.”

“Vždy som Ferrari miloval. Z tejto lásky čerpám motiváciu, pretože ja chcem dostať Ferrari späť na vrchol bez ohľadu na to, ako dlho to bude trvať,” zastrája sa 27-ročný pilot. “Budem robiť absolútne všetko, kým tomuto projektu neprestanem veriť. V tejto chvíli som do neho plne vložený, pracujem naplno a to ma motivuje.”

“Samozrejme, nezmaže to sklamanie, ktoré som zažil v úvode ročníka, keď som zbadal, ako na McLaren strácame. Potom sa však zresetujete a nájdete motiváciu v iných cieľoch. Ja verím, že v tejto sezóne získam víťazstvo,” opísal svoj alternatívny a pri pohľade na rýchlosť McLarenu stále ambiciózny cieľ.

Leclercovi je však jasné, že v porovnaní s titulom je to nič. “Je to neuspokojivé v porovnaní s tým, kde sme chceli byť, ale ako pilot musíte vyťažiť čo najviac zo situácie, v ktorej ste sa ocitli. Som veľmi súťaživý, takže aj fakt, že v tíme máme dve autá, ma tlačí dopredu a núti ma zlepšovať sa.”

Charles Leclerc pred pretekmi v Monze vymenoval tri veľké ceny, na ktorých má Ferrari najväčšiu šancu na víťazstvo. Sú nimi preteky v Baku, Singapure a v Las Vegas. Simulácie v továrni ukázali, že stajňa by mala byť tento víkend konkurencieschopná. Dlhé rovinky v kombinácii s technickými úsekmi budú vyhovovať charakteristikám monopostu SF-25, zatiaľ čo McLaren v 90-stupňových zákrutách nebude ťažiť zo svojej obrovskej výhody v stredne rýchlych pasážach.

Pre fanúšikov Ferrari by bolo azerbajdžanské víťazstvo aspoň malou náplasťou na tohtoročné sklamanie. Vo Ferrari sa však naplno pracuje na svetlejšej budúcnosti. Podľa Leclerca je kľúčové vytesniť vonkajší svet, tím sa musí sústrediť sám na seba.

“Ja to robím už od môjho príchodu do tímu,” prezradil Leclerc. “Samozrejme, rok 2019 bol náročnejší, pretože som bol mladý a všetko bolo nové. Okolo mňa sa zároveň strhol veľký ošiaľ. Byť druhý rok vo Formule 1 v červenej kombinéze bolo veľmi výnimočné.”

“Následne však bolo dôležité o krok ustúpiť a nereagovať vždy na základe emócií alebo toho, čo povedal niekto iný. Považujem za dôležité zachovať si koncentráciu. Myslím si, že v tomto ohľade odvádzame dobrú prácu, ale nie dostatočne dobrú, pretože čoskoro sa musíme vrátiť k víťazstvám,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia