Russell si uvedomuje, že Mercedes nezíska titul len so špičkovým motorom


Ak budeme predpovedať vývoj v sezóne 2026 na základe premisy, že Mercedes zopakuje husársky kúsok z roku 2014 a postaví najvýkonnejší motor, mohlo by sa zdať, že ďalší titul by mal už takmer vo vrecku. Nemecká stajňa by však nemala byť taká sebavedomá. Aj George Russell upozorňuje na to, že len špičkový motor teraz nebude stačiť.
Pohonné jednotky Mercedesu sa stali akýmsi zlatým štandardom modernej turboéry. Aj keď mnohí inžinieri na čele s Andym Cowellom, ktorí za to boli takpovediac zodpovední, už z motorového oddelenia odišli, v zákulisí sa hovorí o tom, že Brixworthu sa veľmi darí.
“Ja som určite veľmi sebavedomý, pokiaľ ide o motory,” povedal George Russell. “Neviem si spomenúť, kedy Mercedes nemal najlepšiu pohonnú jednotku v F1 v období posledných desiatich rokov, ba možno aj dlhšie. Dobre, azda s výnimkou roka 2019, ale to malo celkom iné dôvody!” pripomenul kauzu pohonných jednotiek Ferrari, ktorú sa napokon podarilo relatívne potichu zamiesť pod koberec. Dodnes nebola odtajená dohoda, ktorú uzavrela FIA s talianskym tímom.
“Ale dokonca aj pred tou zmenou pravidiel v ére osemvalcov mal Mercedes azda najkonkurencieschopnejší motor v poli. Preto mám veľkú dôveru v továreň v Brixworthe,” pokračoval 27-ročný Brit, ktorý by mal v Mercedese jazdiť aj o rok, hoci zmluvu ešte podpísanú nemá.
Russell a Antonelli však nebudú jediní piloti, ktorí budú nasadzovať pohonné jednotky Mercedesu. Ak sa nemecká značka skutočne dostane so svojím motorom na čelo, stále bude musieť poraziť zákaznícke tímy McLaren, Williams a Alpine.
“Samozrejme, v Mercedese si uvedomujeme, že rovnaký motor bude mať McLaren, rovnaký motor bude mať aj Alpine, nuž a aj Williams tento rok pôsobí veľmi dobre,” uznáva Russell. “To, že sme presvedčení o našej výkonnej pohonnej jednotke a dobrom palive od Petronasu, ešte neznamená, že budeme lídri.”
Tímy sa budú musieť vysporiadať aj s celkom novou aerodynamikou či užšími pneumatikami s novými zmesami. Mercedes mal v posledných mesiacoch a rokoch problémy s oboma prvkami. “Nemôžeme sa uvoľniť, pretože na rošte je veľa ľudí s rovnakým motorom. Musíme zostať v strehu. V konečnom dôsledku nie je to tak, že by sme za posledné štyri roky nevyhrali titul kvôli motoru. To si dobre uvedomujeme.”
Russell sa nespolieha ani na výhodu továrenského tímu, ktorý má možnosť usporiadať komponenty pohonnej jednotky tak, aby to čo najviac vyhovovalo aerodynamickému oddeleniu. McLaren má byť živým dôkazom toho, že aj zákazník vie v tomto ohľade predbehnúť továrenskú stajňu.
“Továrenský tím určite bude mať menšiu výhodu, ale pravdupovediac ju považujem za minimálnu. O gro výkonu sa stará aerodynamika a chladenie pneumatík. Tento rok sme videli, že McLaren v týchto oblastiach získava obrovské množstvo výkonu. Táto integrácia je pre ostatné tímy náročnejšia ako pre továrenskú stajňu, ale príliš ich to nebude brzdiť,” upozornil Russell.
- Značky
- George Russell
- Mercedes