Nové zavesenie ma pripravilo o sebadôveru, hovorí Antonelli


Kimi Antonelli vstúpil do novej sezóny na vlne veľkých očakávaní. Talent talianskeho mladíka bol známy po celom motoristickom svete, ale život vo Formule 1 má predsa len ďaleko od motokárových okruhov či juniorských sérií, kde ide o veľa, ale zďaleka nie je v stávke toľko ako v kokpite jedného z najväčších tímov na svete.
Postupne sa ukazuje, že Toto Wolff naložil svojmu mladíkovi na plecia príliš veľa. Antonelli ukazuje záblesky svojho talentu, ale nie je ani náhodou konzistentný. Zdá sa, že trpezlivosť dochádza aj šéfovi Mercedesu, ktorý sa v Monze napriek Kimiho najlepšiemu výsledku od VC Kanady vyjadril kriticky na adresu svojho pilota.
Paradoxné pritom je, že taliansky pretekár vyzeral lepšie na začiatku sezóny, keď jazdil na zväčša neznámych okruhoch a mal menej skúseností. Ako je to teda možné? „Vec sa má tak, že v prvých šiestich pretekoch sezóny som mal v podstate rovnaké auto. Priviezli sme len veľmi malý upgrade, takže monopost bol veľmi konzistentný,“ vysvetlil médiám Antonelli.
„Keď máte zakaždým rovnaký stroj, veľmi to pomáha vašej sebadôvere a chápaniu správania monopostu. Do Miami som na šiesty víkend sezóny pricestoval s veľkou sebadôverou, dokázal som na tom stavať a kvalifikácia bola svedectvom tohto potenciálu. Bolo to skvelé,“ pokračoval Kimi.
Siedme podujatie sezóny bola Antonelliho domáca Imola, kde Mercedes priviezol nové predné zavesenie. V Španielsku začala platiť nová technická direktíva a s ňou sa následne začalo špekulovať, že najviac zasiahla práve Mercedes. Niekde tu sa začalo aj Kimiho trápenie.
„Nasadili sme nové zavesenie a trápenie začalo. Po Miami som cestoval do Imoly s veľkými nádejami, pretože som mal za sebou dobrý víkend, ale s novým zavesením som sa ohromne trápil,“ pokračoval Antonelli.
„Začal som sa trápiť pri jazde a musel som aplikovať jazdecký štýl, ktorý mi nebol prirodzený. Myslím si, že som sa nedokázal dostatočne prispôsobiť, a preto som sa tak trápil. Keď nad tým premýšľam, je to podľa mňa jasné. V prvých šiestich pretekoch som mal rovnaké auto. Keď sme nasadili nové zavesenie, čoraz viac som strácal sebadôveru,“ uzavrel Antonelli.