logo F1online.skF1online.sk

Haas nebude mať vo februári možnosť naštartovať motor

Romain Grosjean
© Haas
Milan Kubala
Milan Kubala1. 2. 2021

Obmedzenia v medzinárodnej preprave naďalej pretrvávajú, čo dolieha na nejeden formulový tím, o to viac na tie britské. Haas je jednou zo stajní, ktoré na reštrikcie doplatia najviac. Hoci už v polovici februára chce mať kompletne postavený monopost, pohonnú jednotku nebude môcť vyskúšať.

Haas sa úspešne drží nastaveného harmonogramu. Takmer všetky nové časti auta s označením VF-21 sú hotové. Vďaka tomu ho počas prvého februárového týždňa začnú mechanici dávať dokopy. V polovici februára bude monopost vybavený pohonnou jednotkou i prevodovkou pripravený vyraziť na trať. Takmer.

Haas VF-21 bude aj naďalej mlčať; nový motor Scuderie sa síce do Anglicka dostane, no technici Ferrari, ktorí by mali motor naštartovať, majú situáciu o čosi náročnejšiu. Pre zahraničných návštevníkov totižto platí povinnosť absolvovať dvojtýždňovú karanténu, čo by inžinierov z Maranella vyradilo na zbytočne dlho. Haas VF-21 sa tak prebudí zrejme až v Bahrajne.

Americký tím ešte monopost neskladal v továrni v Banbury, tento rok zažíva svoju premiéru. K takémuto kroku mohol pristúpiť vďaka pravidlám, ktoré sa medziročne dramaticky nezmenili. Veľká časť súčiastok je už dávno v továrni, a tak je jednoduchšie ich dať dokopy v Anglicku ako všetko presúvať zas do Talianska.

Ľudia sú však problém, vysvetľuje pre AMuS Günther Steiner, ktorý sa takisto nevie dostať do Veľkej Británie. Zostal v USA. “Ak by som chcel letieť do Anglicka, musel by som najskôr stráviť dva týždne v karanténe. Výnimky majú len športovci.” Mick Schumacher sa tak prvý februárový týždeň bez problémov bude môcť zúčastniť prípravy sedadla a Nikita Mazepin o týždeň neskôr.

Nový Haas bude vyzerať inak, aj keď sa pravidlá napohľad až tak dramaticky nezmenili. “Také súčiastky ako predné krídlo, deflektory či brzdové kanáliky budú úplne nové. Museli sme ich prispôsobiť novej podlahe,” priblížil šéf stajne.

Zásahy do podlahy sú také vážne, že veľká časť tímov musela upustiť od pôvodného plánu od januára naplno vyvíjať monopost pre rok 2022, píše nemecký zdroj. Haas nebol výnimkou, prvé dva termíny na použitie veterného tunela využil na preverenie aerodynamiky tohtoročného auta.

Aerodynamici by najradšej monopost pre rok 2021 už nechali tak a koncentrovali sa na budúcu sezónu. “Môže sa však stať, že budeme musieť monopost pre rok 2021 prerobiť, ak počas testov zistíme, že sme spravili chybu.”

“Avšak, to by bol až plán B. Už si nechceme míňať svoj čas vo veternom tuneli na auto pre rok 2021. Dúfame, že čelo stredu poľa bude také vyrovnané ako v roku 2020 a tieto tímy budú stále vyvíjať a minú nejaký čas k roku 2022,” nádejá sa Steiner.

Súvisiace články

Diskusia