Russell o Leclercových problémoch: Predsa vám nepovie, že to bolo na hrane legálnosti

George Russell odchádza na letnú prestávku s úsmevom na tvári. Vďačí za to do značnej miery problémom Charlesa Leclerca, ktoré zaujali celý padok. Svoju analýzu ponúkol aj pilot Mercedesu. Myslí si, že Ferrari malo opäť problémy s doskou podlahy.
Počas prvého stintu sa zdalo, že Charles Leclerc by mohol vyhrať nedeľné preteky a udržať za sebou silný McLaren. V ďalšej časti pretekov však Monačan začal spomaľovať. George Russell s ním napokon nemusel zvádzať veľmi tvrdé súboje. Pred Ferrari sa dostal veľmi hravo.
“Videl som, aký bol pomalý, takže som predpokladal, že niečo nie je v poriadku,” uvedomoval si George Russell už počas pretekov, že nebojuje proti rovnocennému súperovi. Zaujímavá je však Britova úvaha o tom, čo spôsobilo Leclercove problémy.
“Napadá mi len jedna vec, že s autom jazdili príliš blízko pri trati a v poslednom stinte museli zvýšiť tlak v pneumatikách. Využívali totiž taký motorový režim, ktorý na konci roviniek znižoval výkon. Práve v tomto úseku sa najviac opotrebúva doska podlahy,” upozornil na problémy, ktoré malo Ferrari niekoľkokrát v prvej polovici sezóny a snažilo sa ich riešiť “plachtením” na konci roviniek.
Navýšením tlakov v pneumatikách sa okrem toho mierne zodvihla aj svetlá výška monopostu, čo na jednej strane ochránilo dosku podlahy, no na druhej strane zmenšilo množstvo generovaného prítlaku. Pneumatiky s vyšším tlakom navyše ponúkajú menej gripu.
Na talianskej televízii Sky Sports spolukomentoval aj bývalý pretekár Ivan Capelli, ktorému sa tiež nezdalo, že by sa pod Leclercovými problémami podpísali len údajné problémy so šasi, ktoré Vasseur a Leclerc označili za kameň úrazu. “Šasi? OK, no nech, ale pri tom predbiehacom manévri na vonkajšku to nebolo len o probléme so šasi. On nemal absolútne žiadny grip. Všimnite si, že keď sa Charles pokúsil pridať, celá zadná časť sa mu pošmykla.”
Vysvetlenie Ferrari celkom neberie ani George Russell. Mohlo sa Ferrari týmito vyjadreniami pokúsiť odkloniť pozornosť od dosky podlahy, aby ju FIA nekontrolovala? “Predsa vám nepovie, že boli na hranici legálnosti. Toto je jediná vec, ktorá nám napadá na základe časov na kolo, motorového režimu a podobných vecí. V každom prípade ja som s výsledkom veľmi spokojný.”