Leclerc sa vraj vo vysielačke mýlil: Mali sme iný problém, ako som si myslel

Charles Leclerc má za sebou jeden z najfrustrujúcejších dní v kokpite Ferrari, a to už je čo povedať. Monacký pretekár to počas pretekov nevydržal, zapol vysielačku a zavalil tím sťažnosťami na to, ako ho nepočúva. Zdalo sa, že ho Ferrari pripravilo o ďalšie víťazstvo, ale nebolo zrejmé, čo mal na mysli. Až po pretekoch vysvetlil, že jeho monopost mal problém, o ktorom nevedel.
Charlesovo vysvetlenie v podstate prinieslo viac otázok než odpovedí. Na určité problémy poukazoval už v prvom stinte, keď sa pýtal inžiniera na nejaké „cuts“, čo môže byť odkaz na vynechávanie motora. O tomto probléme sme však v ďalšom priebehu nepočuli.
Neskôr zas povedal: „Začínam cítiť to, o čom sme hovorili pred pretekmi. Musíme o tých veciach hovoriť skôr, než ich začneme robiť.“ Vyzeralo to ako diskusia manželského páru, ktorý uvažuje, ako okoreniť svoj sexuálny život. Pôsobilo to však ako diskusia o stratégii alebo manažovaní pneumatík, ale ani k týmto vyjadreniam sme nedostali ďalšie vysvetlenie.
Leclerc v 40. kole zamieril do boxov a od tej chvíle už jeho Ferrari nemalo tempo ako v prvej polovici pretekov, čo viedlo k jednému z najväčších výbuchov vo vysielačke, aký si od Charlesa pamätáme. „Toto je neuveriteľne frustrujúce. Prišli sme o všetku konkurencieschopnosť. Musíte ma počúvať, našiel by som odlišný spôsob, ako manažovať tieto problémy. Teraz je auto neovládateľné. Bude to zázrak, keď skončíme na pódiu,“ povedal Leclerc.
Očividne však nešlo o strategickú vec. Ferrari nemohlo takto spomaliť len kvôli pneumatikám. Vyzeralo to, že auto malo technický problém, o ktorom Ferrari vedelo už pred pretekmi, ale nemohlo s ním nič robiť. Nuž, Charles po pretekoch priniesol novú verziu, podľa ktorej monopost nespomalil pre problém, o ktorom sa diskutovalo pred pretekmi, ale pre niečo celkom iné.
„Asi som hovoril príliš rýchlo a príliš skoro. Teraz, keď som vystúpil z auta, mám viac detailov o tom, čo sa dialo s autom. Myslel som si, že to bolo niečo iné, o čom sme diskutovali pred pretekmi. Ukázalo sa však, že to bol problém so šasi,“ povedal po pretekoch Leclerc pre televíziu Sky.
„Takýto sme mali problém a momentálne ho skúmame, aby sa to už nestalo. Napriek tomu ma to nijak neutešilo, pretože som bojoval o víťazstvo a prišli problémy, ktoré som nikdy predtým nezažil. Dnes však prišli a musíme ich preskúmať, aby sa to už neopakovalo, pretože auto bolo neovládateľné,“ vysvetlil Leclerc.
Vieme, že Ferrari malo v úvodnej fáze sezóny problémy s opotrebovaním dosky pod podlahou. Z tohto dôvodu však museli piloti jazdiť pomaly a opatrne v prvej polovici pretekov, kým teraz sa to stalo v druhej. Charles však zdôraznil, že maďarský problém bol niečo iné. „Nie, nie, toto bola jednorazová záležitosť. Musíme sa na to pozrieť, ale nemyslím si, že sa to ešte niekedy stane,“ ubezpečil monacký pretekár.
Ten Ferrari už v prvej polovici pretekov upozorňoval na „vec, o ktorej sme hovorili pred pretekmi“, ale v tom čase ešte mal dobré tempo. Absolútne vybuchol až po druhej zastávke v boxoch, po ktorej sa začal prepadať ako kameň. „Tuším, že k tomu došlo okolo 40. kola. Keď som sa začal trápiť, tak som sa začal aj sťažovať. Vtedy sa objavil ten problém. Bohužiaľ sa to postupne zhoršovalo,“ vysvetlil Charles.
„Je veľmi frustrujúce, keď máte všetko pod kontrolou a auto má tempo na víťazstvo, ale skončíte stratení ďaleko vzadu. Stratili sme aj pódium, takže je to veľké sklamanie,“ dodal Leclerc.