logo F1online.skF1online.sk

Veľké obrodenie sa zatiaľ nekoná. Nič moc, nič moc, zhodnotil Hamilton

Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 18:42

Fanúšikovia Ferrari sa konečne dočkali dlho avizovaného zadného zavesenia, ktoré má byť liekom na niekoľko základných problémov monopostu SF-25. Výsledky šprintovej kvalifikácie zatiaľ nenasvedčujú tomu, že by sa to podarilo. Lewis Hamilton po piatku pôsobil veľmi sklamane.

Dve chyby a osemnáste miesto, takto si Hamilton určite nepredstavoval piatok v Belgicku. Sedemnásobný šampión vypadol už v prvej časti kvalifikácie, keď v oboch meraných kolách spravil chybu. Najskôr v zákrute Stavelot musel korigovať pretáčavý šmyk, potom pri brzdení do poslednej šikany zablokoval zadné kolesá, roztočil sa a ocitol sa mimo trate. V týchto chvíľach mu nepomohlo ani sa modliť, že sa nikto nedokáže zlepšiť, keďže už pred štartom ostrého kola bol v zóne vypadnutia.

Prvá novinárska otázka bola jasná: Čo sa stalo Lewisovi Hamiltonovi? “Roztočil som sa,” sucho skonštatoval pilot Ferrari, ktorému rozhodne nebolo do reči. Zablokovali sa teda zadné kolesá? “Mhm,” zamrmlal britský jazdec, z ktorého bolo cítiť prekvapenie. “Myslím, že sa mi to stalo prvýkrát v kariére.”

Mohlo to spôsobiť nové zadné zavesenie? V tejto chvíli nič nevieme s určitosťou povedať, no môžeme si pripomenúť slová talianskych insiderov, ktorí už pred niekoľkými týždňami upozorňovali na to, že nové zavesenie by malo svojimi charakteristikami viac vyhovovať Charlesovi Leclercovi a na druhej strane Lewisovi Hamiltonovi by mohlo spôsobiť problémy.

Podľa talianskeho novinára Franca Nugnesa zmeny na zavesení majú jasné pozitíva, ale aj isté negatíva, ktoré sa majú prejavovať pri brzdení. V brzdnej zóne sa zadná časť auta dvíha o čosi viac, pričom správanie monopostu SF-25 malo byť v tomto smere už dávno na hrane. “Na papieri by táto zmena mohla vyhovovať viac Leclercovi, ktorý chce pretáčavé auto so silnou prednou časťou, no pre Lewisa Hamiltona to môže byť náročnejšie, keďže on preferuje stabilnejší zadok.

Za nami je len prvý súťažný deň, no zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by sa insideri vo svojich predpovediach mýlili. Avšak, ak majú správne informácie, Ferrari by malo Hamiltonovi pomôcť nasadením novej podlahy, ktorá sa očakáva v Maďarsku, resp. krátko po letnej prestávke.

Aký mal Hamilton pocit z auta? “Nič moc, nič moc. Nemám k tomu veľmi čo povedať,” pokračoval v krátkych odpovediach. Bolo auto aspoň lepšie ovládateľné? Po tejto otázke si Hamilton vystačil bez slov, len na znak nesúhlasu pokrútil hlavou.

“Som strašne sklamaný. Po toľkej práci skončiť na tejto pozícii nie je nič moc. Dúfam, že v sobotu to bude lepšie,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia