logo F1online.skF1online.sk

Verstappen je spokojný s výsledkom, nespokojný so stratou, ktorá „bola veľká už v tréningu“

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 18:20

Max Verstappen bol opäť prvý, kto využil zaváhanie niektorého z pilotov McLarenu. Keby sme vám pred šprintovou kvalifikáciou povedali, že Red Bull stratí na lídra šampionátu pol sekundy, asi by ste Maxa netipovali na druhé miesto na rošte. Presne to sa však aj stalo, keďže Lando Norris opäť nezvládol záverečný pokus a s veľkou stratou skončil tretí.

Verstappen po kvalifikácii nebol nadšený ani si nerobil ilúzie. Druhé miesto by bolo úspechom, keby strata na pole position nebola taká obrovská, aspoň tak sa dá zhrnúť jeho piatkové vyjadrenie. Max opäť urobil všetko správne a maximalizoval svoj výsledok, ale to mu pred zvyškom víkendu nepridalo na optimizme.

„Myslím si, že dnes sme maximalizovali náš výsledok,“ skonštatoval po prvej kvalifikácii víkendu Verstappen. „Len byť na druhom mieste medzi oboma McLarenmi je pre nás dobrý výsledok.“

„Myslím si, že sme maximalizovali náš potenciál, jazdu som si užil a samotné kolo bolo dobré. Strata je veľká, ale podľa mňa bola veľká už v prvom tréningu, takže to nie je veľké prekvapenie. Musíme sa sústrediť na seba, pracovať na vyvážení auta a zrýchliť,“ dodal Max.

Red Bull a Ferrari zvolili v Belgicku malé zadné krídlo. V prvom a treťom sektore boli rýchlejší než McLareny, ale v prostrednom krvácali. Po zvyšok víkendu bude zaujímavé sledovať porovnanie týchto dvoch prístupov, ale rozostupy po šprintovom rozstrele naznačujú, že nás čaká ďalší súboj jeden na jedného medzi Oscarom Piastrim a Landom Norrisom.

„Keď strácate päť desatín, tak si nemyslím, že príliš záleží na rýchlosti na rovinkách. Musíme odjazdiť naše vlastné preteky a uvidíme, čo to prinesie,“ bagatelizoval Verstappen stručne vplyv rýchlosti na rovinkách.

Max aspoň pozitívne okomentoval vplyv balíka vylepšení, ktorý pred víkendom propagoval aj Helmut Marko. Podobne ako v prípade zadného zavesenia Ferrari sa na prvý pohľad nezdá, že by nasadenie nového predného krídla, predného zavesenia a upravenej karosérie v zadnej časti prinieslo obrovské zisky.

„Povedal by som, že mali pozitívny vplyv, ale počas šprintového víkendu je vždy ťažké určiť, ako fungujú. Pri pohľade na rozostupy je jasné, že chceme viac, ale pokračujeme v zlepšovaní, naďalej sa snažíme zlepšiť našu výkonnosť, ale ostatné tímy robia presne to isté,“ skonštatoval Max.

Súvisiace články

Diskusia