logo F1online.skF1online.sk

Leclerc: Zaujímalo by ma, kde sa vzala prevaha McLarenu

Pneumatiky Pirelli
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 08:55

Pred inžiniermi McLarenu musí celý padok F1 sňať klobúk. Továreň vo Wokingu je ospevovaná najmä pre takmer dokonalú prácu s pneumatikami, ale Charles Leclerc si nemyslí, že len pneumatiky sú tajomstvom úspechu papájového tímu. Pripúšťa, že veľmi ho zaujíma odpoveď na otázku, prečo je McLaren v posledných mesiacoch taký rýchly.

V priebehu dvoch rokov sa McLaren premenil z tímu, ktorý sa trápil na chvoste štartového roštu, na najväčšieho a dnes už azda jediného reálneho kandidáta na titul. Tradičnej britskej stajni sa podaril dokonalý obrat, ktorý fascinuje jeho súperov, no zároveň im dodáva nádej, že niečo také by sa mohlo podariť aj im. V tomto im navyše pomôže aj zmena pravidiel.

Pre konkurenčné tímy by však bolo veľmi užitočné, keby vedeli jednu vec. “Kiežby som vedel, prečo je McLaren taký rýchly,” pripustil Charles Leclerc. “Určite spravili výrazný krok vpred, čo mnohí z nás ani neočakávali. Keď sa totiž ocitnete v poslednom roku danej sady pravidiel, všetko sa zvykne vyrovnávať.”

To platí v strede poľa, ale na čele sa McLarenu podarilo vzdialiť. “Tento rok spravili krok vpred. Pochybujem, že by za to mohla len jedna vec. Nikdy to nie je o jednej veci,” poukazuje na to, ako vzniká dominancia. “Myslím si, že ide o celý rad vecí, ktoré robia lepšie ako ostatní, čo v konečnom dôsledku spôsobuje veľký rozdiel.”

Jeden trend je však zjavný. Vo vysokých teplotách sa McLarenu MCL39 darí viac ako monopostom súperov, čo má súvisieť s tým, ako auto narába s pneumatikami. McLaren našiel spôsob, ako dostatočne zohrievať svoje pneumatiky, no v pretekoch ich neprehrievať.

“Je pravdou, že od minulého roka sa výrazne zlepšila jedna charakteristika, ktorou je jazda v horúcom počasí,” prikývol Leclerc. “Spomínam si na tohtoročný tretí tréning v Bahrajne a stále dumám nad tým, ako sa Oscarovi podarilo v horúčave zajazdiť také kolo. Bolo to ohromujúce,” pripomenul Piastriho náskok ôsmich desatín na najbližšieho súpera z radov konkurencie.

Padok vtedy len nadvihoval obočie. “Pri takýchto kolách neviete, čo by ste k tomu mohli povedať a nechápete, kde sa vzala taká výkonnosť. Oni niečo objavili v súvislosti s pneumatikami, najmä keď je teplo. My sa to snažíme zistiť.”

Súvisiace články

Diskusia