logo F1online.sk

Steiner: Grosjean sa nedočkal v F1 uznania, ktoré by si zaslúžil

Günther Steiner, Romain Grosjean, Gene Haas
© Twitter/Haas F1 Team
Jakub Vaverka
Jakub Vaverka23. 1. 2021

Günther Steiner si myslí, že Romain Grosjean sa nedočkal počas pôsobenia v F1 rešpektu, ktorý by si zaslúžil. Hovorí, že keď mal Francúz svoj deň, patril na trati medzi najrýchlejších pilotov zo všetkých.

Haas v októbri oznámil, že Grosjean nebude v roku 2021 pokračovať v americkom tíme. Romain bol súčasťou Haasu päť rokov, pričom Američania sa rozhodli pre dvojicu nových jazdcov. Skončil teda aj Kevin Magnussen, pričom šancu dostanú mladíci Nikita Mazepin a Mick Schumacher.

Posledné preteky absolvoval Grosjean v Bahrajne, kde unikol smrti, keď po náraze jeho monopost začal horieť. Pre popáleniny na rukách Francúz vynechal posledné dve veľké ceny sezóny. Grosejan prejavil záujem, že by mohol v budúcnosti jazdiť sériu IndyCar, Formulu E či FIA World Endurance Championship, ale taktiež by chcel súkromný test F1, ako záverečnú bodku za jeho pôsobením v kráľovnej motoršportu.

Aj napriek tomu, že získal reputáciu jazdca, ktorý sa často dostáva do nehôd a robí chyby, svoju F1 kariéru zakončil s 10 pódiovými umiestneniami a je najlepším jazdcom Haasu v histórii. Boss amerického tímu, Günther Steiner, dostal otázku, či nemá pocit, že sa Francúzovi nedočkalo takého uznania ako by si zaslúžil. „Nedostalo, určite. Bol veľmi rýchly. Keď mal dobrý deň, Romain bol jedným z najrýchlejších pilotov na trati,“ rozhovoril sa Steiner pre portál motorsport.com. „Ale niekedy až moc tlačil na pílu. Potom prišli chyby. Skrátka, prešiel za hranice svojich možností a začal chybovať.“

Grosjean strávil v Haase päť sezón, pričom jeho tímovým kolegom bol Kevin Magnussen. Aj ten súhlasí so slovami Steinera. „Romain urobil niektoré chyby, ktoré boli vidieť. Napríklad v Baku v roku 2018, vtedy havaroval, keď bol safety car na trati. Bola na to upriamená veľká pozornosť. Keď sa ale pozrieme na to, koľký bol, keď havaroval, je to neuveriteľné. Tuším bol štvrtý. Za Haas! O tom nikdy nikto nehovorí. Keby neprišlo k havárii, zapísal by si neskutočný výsledok.“

„Berie to pozornosť od toho, aký skvelý jazdec je. Myslím si, že počas uplynulých rokov, bol v aute, ktoré nebolo konkurencieschopné, čo mu sťažovalo prácu. Ľudia zabúdajú na to, čo sa mu podarilo v rokoch 2012, 2013, keď sa niekoľkokrát dostal na pódium. Len smola spôsobila, že párkrát sa mu nepodarilo vyhrať,“ pokračuje Magnussen.  „Tak to jednoducho funguje. Ja ako jeho tímový kolega obdivujem to, aký má talent.“

Grosjean na konci sezóny 2015 opustil Lotus a pripojil sa k tímu Haas pred jeho premiérou v F1. Tímu pomohol dostať sa z pozície outsidera na vyššie priečky.

Steiner hovorí, že pridať sa k Haasu bolo od Grosjeana odvážne. Taktiež dodáva, že tím mu splnil všetko, čo mu sľúbil. „Boli sme tak pripravení, ako sme sľúbili. Hovorili sme o tom. Problémom vtedy bolo, že pár tímov nesplnilo, čo sľubovali a on vedel, že sa to môže stať. Ja som mu ale vysvetlil, že my veci robíme inak. Veril tomu a ja si myslím, že my sme to splnili.“

„Samozrejme, uplynulé dve sezóny boli pre nás náročné, ale to sa môže stať všade. Nemá to nič s tým, že by sme boli nováčikovia, urobili sme nejaké veci zle a rok, keď prepukla pandémia, bol náročný pre všetkých. Grosjean bol odvážny, že k nám prišiel a nedopadlo to preňho zle,“ zakončil tímový šéf Haasu Günther Steiner.