Podľa talianskych médií vládne vo Ferrari po teste nového zavesenia „opatrný optimizmus“


Ferrari má pred sebou poslednú šancu na zvrátenie nelichotivo sa vyvíjajúcej sezóny. Po letnej prestávke už neočakávame nasadenie rozsiahlejších vylepšení a tesne pred odchodom na dovolenky chystá Scuderia nové zadné zavesenie a údajne aj nový posilňovač riadenia. Tie by mali vyliečiť, alebo aspoň zmierniť, najväčšie slabiny monopostu SF-25.
O dôležitosti balíka vylepšení svedčí aj skutočnosť, že Ferrari využilo pre jeho vyskúšanie filmovací deň. To je dnes v podstate jediná príležitosť, ako jazdiť so súčasnými monopostmi mimo súťažných víkendov. Scuderia zahájila skutočne rozsiahlu operáciu, do ktorej sa zapojili nielen Charles Leclerc a Lewis Hamilton s monopostom SF-25, ale aj testovací piloti Kuan-jü Čou, Antonio Fuoco, Antonio Giovinazzi a dva roky starý monopost SF-23.
Jazdilo sa minulý týždeň na okruhu Mugello, ktorého vlastníkom je samotné Ferrari. „V stredu sa vydal na trať monopost SF-23 s Kuan-jü Čouom a Antoniom Fuocom, zatiaľ čo SF-25 ochutnalo asfalt len na dve kolá s Antoniom Giovinazzim za volantom. Cieľom bolo získať dáta na porovnávacie testy medzi nevylepšeným a vylepšeným SF-25,“ vysvetlil taliansky portál Formula1.it.
Giovinazzi tak obkrúžil dve kolá s monopostom SF-25 bez nového zadného zavesenia. Na druhý deň prišli na rad Charles Leclerc a Lewis Hamilton, aby zahájili „skutočný test“ s vylepšenými dielmi. „Monopost s vylepšeným zavesením vyšiel na trať nasledujúci deň, teda vo štvrtok, s Charlesom Leclercom a Lewisom Hamiltonom, ktorí dostali priestor vyskúšať nové riešenia počas 200-kilometrového filmovacieho dňa povoleného FIA,“ píšu Taliani.
Je jasné, že 200 kilometrov s maximálnou povolenou rýchlosťou 200 kilometrov za hodinu a na demonštračných pneumatikách nestačí na úplné vyhodnotenie vplyvu nového zavesenia. Aj málo je však lepšie než nič. „Podľa našich zdrojov vládne po získaní prvých dojmov a pozitívnej spätnej väzbe opatrný optimizmus. Napriek tomu, ako to vo Formule 1 býva, skutočnú kvalitu ukáže až ostré nasadenie v pretekárskom režime,“ píše Formula1.it dôkladne pripomínajúc, že nešlo o reprezentatívne jazdy.
Mugello si na mieru upravili
Taliansky portál prišiel s ešte jednou zaujímavou informáciou, ktorá dokazuje, že Scuderia sa na tento test dôkladne pripravila. Na okruhu vznikla provizórna šikana, aby sa lepšie využil vyhradený čas, pozbierali relevantnejšie dáta a dôkladne sa preverilo nové zavesenie.
„Verejnosti takmer unikol detail, ktorý sme si všimli len vďaka videám na sociálnych sieťach. Na jednom z nich stojí Lewis Hamilton pri boxovom múriku a sleduje prejazd SF-25. Záber síce nezachytáva celý úsek, no z audiozáznamu je jasne počuť brzdenie a nájazd do zákruty, ktorá sa v tejto časti trate nenachádza. V tradičnom usporiadaní by jazdec pokračoval až do brzdného bodu pred zákrutou San Donato, ktorá je značne vzdialená od boxovej uličky,“ píše Formula1.it.
„Ide teda o cielene vytvorenú zmenu, ktorej účelom bolo preveriť správanie auta v pomalých úsekoch a pri akcelerácii na výjazde zo zákrut, teda presne v prechodových fázach, ktoré boli slabinou monopostu SF-25. Inžinieri si dali záležať, aby nový diel vystavili potrebnej záťaži a získali odpovede, ktoré by mohli vyriešiť dlhodobé neduhy Ferrari,“ dodáva taliansky portál.