logo F1online.skF1online.sk

Podľa talianskych médií vládne vo Ferrari po teste nového zavesenia „opatrný optimizmus“

Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 14:10

Ferrari má pred sebou poslednú šancu na zvrátenie nelichotivo sa vyvíjajúcej sezóny. Po letnej prestávke už neočakávame nasadenie rozsiahlejších vylepšení a tesne pred odchodom na dovolenky chystá Scuderia nové zadné zavesenie a údajne aj nový posilňovač riadenia. Tie by mali vyliečiť, alebo aspoň zmierniť, najväčšie slabiny monopostu SF-25.

O dôležitosti balíka vylepšení svedčí aj skutočnosť, že Ferrari využilo pre jeho vyskúšanie filmovací deň. To je dnes v podstate jediná príležitosť, ako jazdiť so súčasnými monopostmi mimo súťažných víkendov. Scuderia zahájila skutočne rozsiahlu operáciu, do ktorej sa zapojili nielen Charles Leclerc a Lewis Hamilton s monopostom SF-25, ale aj testovací piloti Kuan-jü Čou, Antonio Fuoco, Antonio Giovinazzi a dva roky starý monopost SF-23.

Jazdilo sa minulý týždeň na okruhu Mugello, ktorého vlastníkom je samotné Ferrari. „V stredu sa vydal na trať monopost SF-23 s Kuan-jü Čouom a Antoniom Fuocom, zatiaľ čo SF-25 ochutnalo asfalt len na dve kolá s Antoniom Giovinazzim za volantom. Cieľom bolo získať dáta na porovnávacie testy medzi nevylepšeným a vylepšeným SF-25,“ vysvetlil taliansky portál Formula1.it.

Giovinazzi tak obkrúžil dve kolá s monopostom SF-25 bez nového zadného zavesenia. Na druhý deň prišli na rad Charles Leclerc a Lewis Hamilton, aby zahájili „skutočný test“ s vylepšenými dielmi. „Monopost s vylepšeným zavesením vyšiel na trať nasledujúci deň, teda vo štvrtok, s Charlesom Leclercom a Lewisom Hamiltonom, ktorí dostali priestor vyskúšať nové riešenia počas 200-kilometrového filmovacieho dňa povoleného FIA,“ píšu Taliani.

Je jasné, že 200 kilometrov s maximálnou povolenou rýchlosťou 200 kilometrov za hodinu a na demonštračných pneumatikách nestačí na úplné vyhodnotenie vplyvu nového zavesenia. Aj málo je však lepšie než nič. „Podľa našich zdrojov vládne po získaní prvých dojmov a pozitívnej spätnej väzbe opatrný optimizmus. Napriek tomu, ako to vo Formule 1 býva, skutočnú kvalitu ukáže až ostré nasadenie v pretekárskom režime,“ píše Formula1.it dôkladne pripomínajúc, že nešlo o reprezentatívne jazdy.

Mugello si na mieru upravili

Taliansky portál prišiel s ešte jednou zaujímavou informáciou, ktorá dokazuje, že Scuderia sa na tento test dôkladne pripravila. Na okruhu vznikla provizórna šikana, aby sa lepšie využil vyhradený čas, pozbierali relevantnejšie dáta a dôkladne sa preverilo nové zavesenie.

„Verejnosti takmer unikol detail, ktorý sme si všimli len vďaka videám na sociálnych sieťach. Na jednom z nich stojí Lewis Hamilton pri boxovom múriku a sleduje prejazd SF-25. Záber síce nezachytáva celý úsek, no z audiozáznamu je jasne počuť brzdenie a nájazd do zákruty, ktorá sa v tejto časti trate nenachádza. V tradičnom usporiadaní by jazdec pokračoval až do brzdného bodu pred zákrutou San Donato, ktorá je značne vzdialená od boxovej uličky,“ píše Formula1.it.

„Ide teda o cielene vytvorenú zmenu, ktorej účelom bolo preveriť správanie auta v pomalých úsekoch a pri akcelerácii na výjazde zo zákrut, teda presne v prechodových fázach, ktoré boli slabinou monopostu SF-25. Inžinieri si dali záležať, aby nový diel vystavili potrebnej záťaži a získali odpovede, ktoré by mohli vyriešiť dlhodobé neduhy Ferrari,“ dodáva taliansky portál.

Súvisiace články

Diskusia