Ferrari dnes na okruhu v Mugelle testuje nové zadné zavesenie

Piloti Ferrari sa dočkali. Charles Leclerc a Lewis Hamilton vo štvrtok na okruhu v Mugelle testujú nové zadné zavesenie, ktoré nielen oni, ale najmä fanúšikovia talianskej stajne netrpezlivo očakávajú už celé mesiace. Čoskoro sa dozvieme odpoveď na otázku, či nové zavesenie dokáže odstrániť problémy Scuderie a či ešte v tejto sezóne potrápi McLaren.
Pôvodné informácie zo zákulisia hovorili o tom, že Ferrari bude s novými závesmi jazdiť už v stredu. Maranello si skutočne rezervovalo okruh v Mugelle, ale v stredu sme videli na trati len starší monopost SF-23 zo sezóny 2023. Keďže naň sa nevzťahujú také prísne pravidlá ako v súvislosti s tohtoročnými autami, Ferrari mohlo jazdiť dosýta s Kuan-jü Čouom a Antoniom Fuocom za volantom a nazbierať potrebné dáta, od ktorých sa odrazí pri vyhodnocovaní efektu nových komponentov.
A bird's-eye view of @Anto_Fuoco in Mugello 🐦 pic.twitter.com/R3qb3eLtSj
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) July 16, 2025
Na porovnanie však Scuderii poslúži najmä pár kôl s monopostom SF-25 v pretekovej konfigurácii, ktorý sa v stredu takisto objavil na trati. Išlo však o takzvané “demonštračné jazdy”, pri ktorých tím nesmie odjazdiť viac ako 15 kilometrov.
Nové komponenty si Ferrari odložilo na štvrtok. Monopost SF-25 sa tentoraz predvedie v rámci “filmovacieho dňa”, na ktorý je vyhradených 200 kilometrov s nesúťažnými pneumatikami.
Už skoro ráno na okruh dorazil Charles Leclerc, ktorý sa najskôr zvítal s fanúšikmi a následne sa pustil do testovania. V priebehu dňa ho vystrieda aj Lewis Hamilton, aby aj on nazbieral prvé dojmy a ešte pred šprintovou Veľkou cenou Belgicka začal spoznávať, ako sa nová špecifikácia auta správa pri zmenách nastavení.
Taliansky tím sa však bude modliť, aby mu nerobilo problémy počasie. V stredu sa totiž cez okruh prehnala silná búrka, ktorá výrazne skrátila testovací program Ferrari.
Ak sa naplnia všetky predpoklady a očakávania, nové zavesenie zníži citlivosť monopostu na zmenu svetlej výšky a poskytne stabilnejšiu platformu. Výhodou bude aj rozšírenie operačného okna pneumatík Pirelli, najmä pri jazde na hrane v kvalifikácii a pretekoch, a tým pádom jednoduchšie využitie plného potenciálu monopostu.
Podľa informácií portálu Autosport môže Ferrari očakávať zisk 0,1 sekundy na kolo, ak sa na trati potvrdí správnosť dát z veterného tunela a dynamometrov.
Insideri z padoku tiež naznačujú, že Ferrari by okrem nového zavesenia malo testovať aj upravený posilňovač riadenia, keďže pôvodná verzia celkom nevyhovuje ani Charlesovi Leclercovi, ani Lewisovi Hamiltonovi. Ak sa tieto špekulácie ukážu ako pravdivé, časové zisky by mohli byť ešte o čosi väčšie.