logo F1online.skF1online.sk

Podľa Wolffa je nepravdepodobné, že Red Bull hneď postaví špičkový motor

Továreň Red Bullu, Milton Keynes, ilustračné
© Twitter/RBContentPool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 13:50

Red Bull zažíva turbulentné obdobie, ktoré sa zrejme ešte neskončilo. Už o pár mesiacov sa totiž ukáže, aké výsledky bude mať nové motorové oddelenie červených býkov a či ich pohonná jednotka bude konkurencieschopná. Podľa Tota Wolffa je nepravdepodobné, že by sa rakúskej stajni hneď na prvý pokus podarilo postaviť víťazný agregát.

Počas spolupráce s Hondou sa Red Bull toho dozvedel veľa o súčasných pohonných jednotkách, no pri vývoji budúcoročného motora sa musí spoľahnúť len sám na seba a automobilku Ford, ktorá sa s ním dohodla na spolupráci. V konkurencii Mercedesu, Ferrari a Hondy to však nebudú mať vôbec jednoduché.

“Vždy je možné, že v ich novej továrni a od ich ľudí vznikne niečo dobré,” povedal Toto Wolff, no vzápätí pripomenul: “Keď si však vypočítate pravdepodobnosti, bol by to ozajstný úspech, keby okamžite dokázali spraviť dieru do sveta.”

Môže sa Red Bull porovnávať s Mercedesom? Wolff prízvukuje, že nemecká značka “vyvíja motory viac ako 30 rokov” a má za sebou nejedno úspešné obdobie. Po sezóne 2014 dokonca absolútne dominovala celej Formule 1.

“Samozrejme, chcel by som, aby to bolo opäť ako v roku 2014,” povedal otvorene Wolff. “Naše motory však bude nasadzovať aj McLaren, Williams a Alpine. V každom prípade jedna vec je jasná. Ak to niekto s motorom celkom pokazí, či by to bol Red Bull, Ferrari alebo dokonca my, tak bude mať ozajstný problém. Nebavíme sa totiž o deficite na úrovni desatiniek sekundy, ale o podstatne väčšom.”

Niečo také by sa mohlo stať aj Mercedesu. “Sme vo veľkej hmle. Možno existuje koncepcia, ktorú sme prehliadli, a to na aute aj na motore. Najväčšie rozdiely budú medzi batériami, ale v každom prípade my sme už prestali investovať veľké množstvo energie do súčasného auta.”

Tímy musia začať pracovať na budúcoročných monopostoch. “Menšia skupina sa zaoberá len optimalizáciou nastavení, no z hľadiska aerodynamiky už nemáme na pláne žiadny dlhodobý vývoj. Aj keď niekto iný občas prinesie nové komponenty, stopercentne sa už koncentruje na budúci rok. Ak niekto začne s prácami neskôr, vážne riskuje.”

Súvisiace články

Diskusia