Aj v Mercedese si spytujú svedomie, Wolff hovorí o “katastrofálnej” stratégii

Ferrari nemá za sebou vydarenú Veľkú cenu Veľkej Británie, ale Mercedes dopadol ešte horšie. Toto Wolff sa po pretekoch nič nesnažil zaobaliť. Na rovinu zhodnotil, že niektoré strategické rozhodnutia boli “katastrofálne”.
George Russell si z domácich pretekov odniesol cenu útechy v podobe jedného bodu za desiate miesto. Kimi Antonelli do cieľa ani nedorazil. Isack Hadjar si ho v hustej hmle nevšimol a pri brzdení do zákruty Copse doňho v plnej rýchlosti napálil. Je zázrak, že Antonelli to rovno nezabalil, no po pár kolách bolo Mercedesu jasné, že bez polovice difúzora nemá zmysel jazdiť.
Problémy sa však začali pred štartom pretekov, keď sa Russell ešte pred zhasnutím červených svetiel ocitol v boxoch a nasadil sliky, hoci niektorí piloti upozorňovali svoje tímy, že v treťom sektore je to príliš mokré. Mali pravdu a piloti na slikoch okrem 20 sekúnd pri zastávke strácali aj priamo na trati.
Toto Wolff dostal otázku, či to bolo rozhodnutie jazdca alebo tímu. “Pilot je súčasťou tímu, všetci sme v tom spoločne. Toto prvé rozhodnutie z kokpitu a od našich ľudí však bolo krutým omylom. Vtedy to začalo ísť od desiatich k piatim, pretože to spustilo aj zastávku pre Kimiho.”
Mercedesy sa zbytočne vyšachovali z hry. “Kimi jazdil na takej pozícii, že sme ho jednoducho mali nechať na trati a rozdeliť stratégie. Pravdepodobne by sme skončili na Nicovom [Hülkenbergovom treťom] mieste, pretože bol pred ním. Týmto nechcem nijako znevažovať Nicovu jazdu, ktorá z diaľky vyzerala veľmi dobre.”
Ďalším chybným rozhodnutím v hrubom spise Mercedesu je nasadenie tvrdých pneumatík Georgeovi Russellovi na posledných štrnásť kôl. “Na aute sme mali nesprávne pneumatiky, pretože sme verili, že mediumky to v našom prípade nezvládnu. V piatok to s nimi bolo veľmi zlé. Bolo to ďalšie chybné rozhodnutie. Druhá zastávka bola azda ešte väčšia chyba ako prvá. Vtedy nám to zlomilo väz.”
Mercedes je však k sebe úprimný. “Mali sme tu spoločnú diskusiu a každý uznal, že prvé rozhodnutie bolo v skutočnosti katastrofálne.”
Russell bol v nedeľu ochotný riskovať, keď videl, ako sa to celé vyvíja. Zastavil hneď po Fernandovi Alonsovi, hoci dostal upozornenie, že by to mohol byť “samovražedný ťah”. “V tej chvíli bol zaseknutý za Gaslym, pretože auto malo biedne tempo a nebol schopný ho predbehnúť. Potom sme spravili niečo inak ako ostatní a verili sme, že to bude mať lepší výsledok,” dodal Wolff.