logo F1online.skF1online.sk

Ferrari v nedeľu nevedelo, kde má jazdca. Vasseur okomentoval aj načasovanie zastávok

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 09:44

Mokré veľké ceny predstavujú obrovskú príležitosť pre tých, ktorí obyčajne nemajú šancu získať pódium. Úlohou top tímov je zabrániť v tom tímom zo stredu poľa, no Ferrari si v Silverstone svoju úlohu nesplnilo. Ani jeden z pilotov talianskej stajne nemal ideálnu stratégiu, navyše tím sa musel popasovať s technickými problémami.

Pri Charlesovi Leclercovi je takmer kacírstvom spomenúť slovné spojenie “ideálna stratégia”, keďže pri pohľade na jeho taktiku sa chytali za hlavu aj fanúšikovia, ktorí Formulu 1 začali sledovať len nedávno. V prípade Lewisa Hamiltona to bolo oveľa lepšie, čo ho dostalo na štvrté miesto, no stále je čo zlepšovať.

Pred poslednou zastávkou v boxoch sa zdalo, že je prakticky rozhodnuté a sen Nica Hülkenberga o zisku pódia sa rozplynie ako ranná hmla. Lewis Hamilton bol už takmer na jeho zadnom krídle, keď ho tím povolal na výmenu pneumatík. Po výjazde však stratil drahocenný čas v tretej a štvrtej zákrute, navyše Hülkenbergovi výrazne pomohol overcut. Po pitstope mal opäť náskok ôsmich sekúnd a vydláždenú cestu k prvému pódiu.

“Teraz môžete povedať, že to bolo o jedno kolo príliš zavčasu, pretože v tretej a štvrtej zákrute šiel skrátka rovno. V týchto dvoch zákrutách stratil štyri alebo päť sekúnd,” vyhlásil šéf tímu Frédéric Vasseur, ktorý toto rozhodnutie obhajuje. “Alonso zastavil ešte skôr a v niektorých zákrutách bol rýchlejší ako všetci jazdci na intermediálkach.”

“Toto je situácia, keď môžete čakať na ostatných, aby zastavili pred vami, no potom môže byť neskoro. Po pretekoch sa ľahko hovorí, že pri prvom pitstope sme mali zastaviť o kolo skôr a pri druhom o kolo neskôr,” pripustil, že načasovať sa to dalo aj lepšie.

Navyše boxový múrik riešil aj iné problémy. “Pravdupovediac rozhodovanie na boxovom múriku je vždy náročné, pretože musíte predvídať. Okrem toho sme celé preteky nemali GPS z Lewisovho monopostu, takže sme boli totálne v tme a nevedeli sme, kde je jeho auto. Bolo to náročné.”

Na live timingu Formuly 1 všetko fungovalo vrátane mapy okruhu, na ktorej sme videli pozíciu Lewisa Hamiltona. Tieto dáta by Ferrari zrejme nepomohli, keďže v porovnaní s realitou majú isté oneskorenie, no fakt, že diváci všetko mohli sledovať, naznačuje, že k chybe došlo na strane Ferrari.

Po sobote sa veľa hovorilo o tom, koľko prítlaku si zvolili jednotlivé tímy. Max Verstappen jazdil s krídlami do Monzy, takže sa dalo očakávať, že v daždi bude mať problém. Ferrari zas bolo v kvalifikácii extrémne rýchle v zákrutách, čo bolo znakom veľkého množstva prítlaku. Na vode to očividne ani jednému nepomohlo. Hamilton hlásil, že auto náhle ustreľovalo, a Leclerc sa čudoval nad jeho zvláštnym správaním.

Prečo sa Ferrari tak trápilo? “Boli sme o krok za McLarenom. Mali sme viac prítlaku ako Max, ale od Maxa sme boli aj oveľa rýchlejší. Nie som presvedčený o tom, že by hlavným problémom bolo naše tempo. V Charlesovom prípade je pravda, že mal po pretekoch už v prvom kole, keď sme sa rozhodli prezuť na sliky.”

“Hlavným problémom bolo to, že sme sa trápili v špinavom vzduchu a snažili sa predbiehať. Aby sme niekoho predbehli, viac sme si zničili pneumatiky a trvalo nám to niekedy desať kôl. Potom sme boli rýchlejší,” opisuje Vasseur. “Bol to ťažký víkend, bol ťažký pre stratégov.”

“Myslím si, že dnes má každý niečo, čo môže ľutovať, azda s výnimkou Landa a Nica [Hülkenberga]. Keď však dokončíte preteky v takomto duchu, vždy uvažujete, čo keby sme zastavili o kolo skôr alebo neskôr, bolo by to oveľa rýchlejšie? Koncentrujme sa však na kvalifikáciu a šampionát,” uzavrel nedeľu v Silverstone.

Súvisiace články

Diskusia