logo F1online.skF1online.sk

Russella zožiera frustrácia, ale obhajuje riskantnú stratégiu: Tretie miesto nie je náš cieľ

George Russell
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 22:07

Keď vám nevyjde ani jedno rozhodnutie. Aj keď Ferrari je tradične terčom posmeškov pre svoje strategické rozhodnutia a prevádzkovú stránku, kedysi bezchybný Mercedes sa v posledných rokoch nemôže pochváliť o nič lepšou bilanciou. Dokonalým príkladom toho sú domáce preteky Georgea Russella.

Z dvoch prezutí na sliky nevyšlo Mercedesu načasovanie ani v jednom prípade. „Nevyšlo“ je v tomto prípade slabé slovo. Prvá zastávka na konci zahrievacieho kola bola veľká chyba, ale aj druhé prezutie, nad ktorým sa tímy mohli dlhšie zamyslieť a sledovať časy jazdcov naokolo, prišlo o dobrých päť kôl príliš skoro.

Zdalo sa, že pri druhej zastávke tím podľahol Russellovmu tlaku, aj keď mu zo sektorových časov Fernanda Alonsa muselo byť jasné, že je priskoro. V každom prípade, George po pretekoch len stroho skonštatoval, že ich cieľom nebolo tretie miesto, a preto sa rozhodli riskovať.

„Myslím si, že na začiatku pretekov to bolo rozhodnutie 50 na 50. Do ďalšieho dažďa zostávalo 25 minút, z ktorých sme 15 strávili pri virtuálnom safety care. Keď sme sa konečne rozbehli, boli sme o päť sekúnd na kolo rýchlejší ako jazdci na intermediálkach, ale znovu začalo pršať,“ povedal po skončení pretekov George Russell.

„Pri spätnom pohľade sa ľahko hovorí, že sme príliš riskovali. Pri druhom pit stope som prišiel príliš skoro a veľmi som riskoval, ale nečakal som, že mi obujú tvrdé pneumatiky. Bol to príšerný deň. Veľmi to bolí, keďže toto je moja domáca veľká cena. Keby sme zvolili konzervatívny prístup pravdepodobne by sme skončili na treťom, štvrtom alebo piatom mieste, ale tieto umiestnenia nie sú náš cieľ,“ vysvetlil Russell.

Mercedes skrátka rúbal vysoko, ale spadol poriadne hlboko. Nechýbalo veľa a chlapci by zo Silverstone odchádzali bez jediného bodu. Bolo to pravé „všetko, alebo nič“, ktoré skončilo tým najhorším možným spôsobom. „Okruh je dlhý takmer šesť kilometrov a na niektorých miestach bol suchý ako púšť, ale v dve zákruty boli nasiaknuté vodou,“ povedal pilot Mercedesu.

„V tých dvoch zákrutách ste na jazdcov na intermediálkach mohli stratiť päť sekúnd, zatiaľ čo vo zvyšku okruhu ste boli o päť sekúnd rýchlejší. Nie je to ľahké. Keď to zahráte na istotu, máte istotu výsledku; my sme išli za veľkými métami,“ pokračoval George.

„Nebyť virtuálnych safety carov v úvode a namiesto toho by sme mali 25 minút čistého pretekania, možno by sa jazdci na slikoch dostali do vedenia a povedali by ste, že to bolo úžasné rozhodnutie. Neplánovali sme na dva virtuálne safety cary, plánovali sme na 25 minút hladkých pretekov a ja si myslím, že sliky boli najlepšia voľba na tých 25 minút. Dostali sme však len desať minút,“ dodal sklamane Russell.

Ten si svoje domáce preteky určite predstavoval inak, najmä po vynikajúcej sobotnej kvalifikácii. „Som veľmi sklamaný. Keď máte dobré auto, môžete hrať na istotu a nech urobíte čokoľvek, vyjdete z toho ako víťaz, ale keď nie, pole je také vyrovnané, že keď chcete dobrý výsledok, musíte byť trochu odvážni,“ povedal pilot Mercedesu.

Súvisiace články

Diskusia