V sobotu mu pomohol, v nedeľu ho zarezal. Verstappena trápil aj nedostatok prítlaku


Po sobote oslavovaný, po nedeli zabudnutý. Max Verstappen dorazil do cieľa na piatej priečke po jednej z najťažších veľkých cien v jeho kariére. V premenlivých podmienkach sa holandskému šampiónovi veľmi nedarilo, pod čo sa podpísalo aj sobotňajšie rozhodnutie vzdať sa časti prítlaku.
Verstappen je majstrom volantu na mokrej trati a v premenlivých podmienkach, no v nedeľu to tak nevyzeralo. Na jednej strane nestíhal súperom z top tímov, no dlho nedokázal predbehnúť ani jazdcov zo stredu poľa. Prakticky celú prostrednú časť pretekov strávil zaseknutý za Carlosom Sainzom z Williamsu.
Veľmi dôležitý bol druhý reštart pretekov, počas ktorého sa roztočil a spadol na hranicu bodovanej desiatky. “Nebolo to ľahké, už od štartu sme nemali dobrú rýchlosť,” povzdychol si Max Verstappen. “Pretáčavé, nedotáčavé… Povedzme, že som musel volant držať ozaj pevne, inak by sa to skončilo katastrofou oveľa častejšie.”
“Samozrejme, na reštarte som sa roztočil,” rekapituloval zlomové momenty. “Následne som sa trochu zasekol v premávke, ale nemal som lepšie tempo ako tí okolo mňa. Toto bola moja rýchlosť a nebola dobrá. Čiastočne za to mohla úroveň prítlaku, ale celkovo sme boli slabí v týchto podmienkach, keď je málo gripu. Boli to hrozné preteky.”
Čo sa stalo na spomínanom reštarte? Počas pretekov sme si mohli len domýšľať. Mohol ho rozhodiť Piastriho brzdný manéver, ochladiť mu pneumatiky, keď sa musel vykloniť z ideálnej stopy na zmáčaný okraj trate?
Verstappen si piruetu nevedel vysvetliť. “Ja neviem. Skrátka som šliapol na plyn a stratil som kontrolu. Nemal som však rýchlosť, nebol som rovnako rýchly ako chlapci predo mnou. Trochu sa to zlepšilo, keď to s počasím začalo byť opäť 50/50 a pneumatiky sa začali ničiť. Aj potom však bolo vyváženie mimo.”
Inžinieri odstránili nedotáčavosť nasadením menšieho zadného krídla. Rozhodnutie nasadiť menšie zadné krídlo a skresať časť prítlaku v sobotu slávilo úspech, ale v nedeľu Red Bull draho zaplatil za zisk pole position. Podľa Maxa Verstappena to však nebola taká veľká chyba, ako sa po pretekoch mohlo zdať.
“Predpoveď počasia sa v noci výrazne zmenila,” vysvetlil obhajca majstrovského titulu. “Až do včera sa výhľad počasia len zlepšoval. Ráno malo trochu pršať, potom to malo byť v pohode. V noci sa to odrazu zmenilo na silnejší dážď. Aj to sa môže stať.”
“Nemal som rýchlosť, aby som sa posunul dopredu, čo mi robilo starosti. Prijali sme však správne rozhodnutia. Boli sme pokojní, s intermediálkami sme zostali na trati tak dlho, ako bolo možné, čo bola opäť správna voľba. Obsadili sme piate miesto. Retrospektívne to je asi najlepší výsledok, aký sme mohli dosiahnuť po všetkom, čo sa udialo v pretekoch,” dodal.