Leclerc sa vo vysielačke nešetril: Ja som také hovno!

Charles Leclerc neprišiel do Formuly 1 zbierať šieste miesta. Niekedy monopost na viac skrátka nemá a Monačan môže byť spokojný aspoň so svojím výkonom a utešiť sa, že spravil maximum. To však nebol prípad soboty v Silverstone. Monačan sa po kvalifikácii bičoval za neuspokojivú jazdu.
Jenson Button počas tréningov konštatoval, že Ferrari konečne pôsobí ako auto, v ktorom sa dobre jazdí. Po kvalifikácii svoj pohľad musel poopraviť, no nebolo to len o horšom vyvážení auta alebo o tom, že by súperi spravili väčší krok vpred.
Dôkazom toho je vysielačka Charlesa Leclerca, v ktorej sa zvozil pod čiernu zem. “Doriti, doriti, doriti, ja to jeb**! Ja som také hovno, ja som také hovno! Presne to som!”
🆑 FUCK. FUCK. FUCK. FUCK. So fucking shit I am. I am so fucking shit. That's all I am. pic.twitter.com/McnHbyKOAS
— 에클레어 (@sharr__leclerc) July 5, 2025
Šieste miesto očividne nekorešpondovalo s jeho očakávaniami. “Nebol som dosť dobrý,” uviedol v rozhovore pre Sky Sports. “Žiaľ, už sa to stáva častejšie, že po kvalifikácii hovorím o tom, čo sme mohli dosiahnuť, čo sme mali dosiahnuť… V konečnom dôsledku platí, že ak v kokpite nepodám dostatočne dobrý výkon a neposkladám najlepšie prejazdy zákrut do jedného kola, tak skončím na šiestom mieste namiesto toho, aby som bol v prvom rade.”
“Môžem z toho viniť len sám seba. Som veľmi sklamaný, pretože kvalifikácia zvykla byť jedna z mojich silných stránok,” uvedomuje si, na čom musí pracovať. “Vo všeobecnosti teraz podávam veľmi dobré výkony v pretekoch, ale v kvalifikácii mi niečo chýba. Na aute máme nejaké problémy, s ktorými sa snažíme jazdiť, ale nie je to vždy jednoduché. To by som však nechcel použiť ako výhovorku.”
V sobotu to býva rovnaká pesnička, čoho začína mať plné zuby. “Už ma unavuje, že sem zakaždým chodím a môžem len vysvetľovať, čo sa pokazilo. Počas kvalifikácie nemám v aute rovnaký pocit ako vlani. Máme problémy, ktoré sú veľmi špecifické a výrazne nám komplikujú kvalifikácie. Sú to čudné veci, ale vieme, čo je ich zdrojom a ako vyzerá riešenie. Týka sa to skôr balansu.”
Monačan nechcel prezradiť viac, no ak sa problémy týkajú balansu, je možné, že nové zadné zavesenie ich pomôže vyriešiť. Na to si budeme musieť počkať do VC Belgicka.
Zatiaľ sa však môžeme zamyslieť nad tým, či by Leclerc získal pole position, keby v kvalifikácii odjazdil dobré kolo. “Neviem či by to bola pole position, to si nemyslím, ale stratil som asi dve desatiny. Určite ma to stálo prvý rad.”
Pozitívom je, že Ferrari malo v piatkových pretekových simuláciách vynikajúce tempo. Monačan si v piatok uvedomoval, že jeho tím by nemal celkom obetovať preteky. “Áno, ale chcel som viac pracovať na kvalifikačnom tempe, aby sme skončili vyššie než na šiestom mieste. Nájsť čistý vzduch zo šiesteho miesta bude veľmi ťažké. Dám do toho všetko.”