Pri pohľade na čísla nová podlaha splnila očakávania, hovorí Leclerc


Minimálne pri pohľade na piatkové časy nemáme pocit, že by nová podlaha bola zázračným liekom na všetky problémy Ferrari a tento tím bude od tohto víkendu dominovať podobne ako doteraz McLaren. Keďže v Rakúsku odjazdil prvý tréning junior stajne Dino Beganovic, inžinieri dostali spätnú väzbu až od troch pilotov. Komentáre na novú podlahu sú zatiaľ pozitívne, na margo celkovej výkonnosti monopostu už Charles Leclerc nemal toľko pekných slov.
V Rakúsku to zatiaľ vyzerá, že McLaren vládne a jeho najbližším prenasledovateľom je Max Verstappen. Ferrari je skôr nenápadné. V prvom tréningu zajazdil Lewis Hamilton deviaty a Dino Beganovic osemnásty čas, v druhom skončil Charles Leclerc piaty a jeho tímový kolega desiaty. To neposúva hranice možného a veľkú spokojnosť zatiaľ neprejavil ani monacký pretekár.
„Nie som veľmi spokojný,“ priznal Leclerc po piatku. „Absencia v prvom tréningu ma neskompromitovala a okamžite som sa na trati cítil vcelku komfortne, ale už nie v aute. Na tom teda musíme pred sobotou zapracovať.“
„Nemám pocit, že disponujeme veľkou výkonnosťou, ale dúfajme, že zajtra urobíme krok vpred a poskladáme všetko dokopy. V noci nás čaká veľa práce,“ dodal Leclerc.
Na otázku, či sa toto konštatovanie týka ako kvalifikačných, tak pretekových simulácií, odpovedal: „Ako sme už neraz videli, pretekové simulácie vyzerajú o niečo pozitívnejšie. V pretekoch sme vo všeobecnosti rýchlejší než v kvalifikáciách, na ktorých musíme poriadne zapracovať,“ vysvetlil monacký pretekár.
„Pretekové tempo však vyzeralo veľmi pozitívne. Povedal by som, že sme jazdili veľmi podobné časy ako najrýchlejší, ale problém je, že keď štartujete na šiestom alebo siedmom mieste, tak je extrémne náročné sa v pretekoch vrátiť tam, kam patríte. Naším cieľom je teda maximalizovať kvalifikačnú výkonnosť,“ povedal Leclerc.
„Neviem, či sa nám to podarí, ale v noci budeme tvrdo pracovať na tom, aby sme z toho vyťažili maximum,“ dodal.
Aj keď Charles dostal k dispozícii len jeden tréning, stále to bola dôležitá hodina, keďže mohol prvýkrát vyskúšať novú podlahu. Tá predstavuje s touto generáciou monopostov extrémne dôležitý výkonnostný prvok, ktorého prínos by mohol jazdec cítiť aj z kokpitu.
„Je pre mňa veľmi náročné čokoľvek komentovať, pretože ľudia zvonku možno očakávajú, že keď dostanete nový diel, okamžite máte pocit, že auto výrazne zrýchlilo. Stále však hovoríme o veľmi drobných ziskoch. Aj keby sme zrýchlili o pol sekundy, čo je obrovské číslo, tak keď si to rozdelíte na jednotlivé zákruty, je veľmi ťažké čokoľvek pocítiť, najmä keď vynecháte prvý tréning a chýbajú vám referencie,“ skonštatoval Leclerc.
„Pri pohľade na čísla však nová podlaha splnila očakávania, čo ma napĺňa spokojnosťou. Tuším, že Lewis si vyskúšal oba kusy a Dino si určite vyskúšal starú aj novú podlahu, obaja cítili drobné rozdiely a posun správnym smerom,“ dodal spokojne Charles.