V Red Bulle podľahli vlastnému tlaku a teraz to ľutujú, hovorí Pérez o svojom konci


Sergio Pérez v týchto týždňoch získava späť svoj predchádzajúci kredit bez toho, aby na trati odjazdil jediný kilometer. Ako sa ukázalo, jeho prepustenie z tímu Red Bull situáciu nijak nezlepšilo, práve naopak, bodové zisky sa v stále vyrovnanejšom poli, v ktorom prudko atakujú aj tímy stredu poľa, ešte znížili.
Liam Lawson a Júki Cunoda sa v tejto sezóne zložili na menej bodov než piloti Alpinu. Boj v Pohári konštruktérov zostal ležať na pleciach Maxa Verstappena, ktorý to sám jednoducho nedokáže. Red Bull sa vlastnou vinou dostal do bezvýchodiskovej situácie a teraz musí dúfať, že ho z mizérie vytiahne nástup novej generácie monopostov.
Checo sa v posledných mesiacoch len sporadicky objavil na verejnosti. Veľa sa hovorí o jeho návrate s tímom Cadillac, ale fanúšikovia sú zvedaví aj na jeho rozchod s Red Bullom, ktorý je stále zahalený rúškom tajomna.
„Koniec koncov, takto to v tomto športe funguje. Urobili rozhodnutia pod tlakom, ktorý na seba sami vytvorili,“ skonštatoval Pérez pre podcast Desde el Paddock, na ktorý odkazuje Autosport. „V Monaku som podpísal kontrakt, ale od ďalších pretekov každý hovoril o mojej budúcnosti, aj keď som mal zmluvu.“
Red Bull podľa slov mexického pretekára jednoducho podľahol vonkajšiemu i vnútornému tlaku a taktiež zlyhal pri ochrane svojho pilota. „Tím ma mohol poľahky ochrániť a povedať: ‚Viete čo? Máme jazdca, ktorého sme podpísali na dva roky.‘ To sa však nestalo,“ hovorí mexický pretekár.
„Od tej chvíle sa po každých pretekoch hovorilo iba o Red Bulle. Na mojej strane garáže zavládol veľký tlak, inžinieri a všetci ostatní boli pod veľkým tlakom. Myslím si, že to ma v konečnom dôsledku vyšlo veľmi draho,“ skonštatoval Pérez.
Pri pohľade na súčasný Red Bull nejedného napadne, že situácia v tíme sa ešte zhoršila. Je však otázne, či za to môžu piloti, alebo je to dôsledok ďalšieho vyrovnania štartového poľa. V roku 2023 Pérezovi stačilo stratiť na Verstappena šesť alebo sedem desatín a stále sa vošiel do prvých dvoch radov. V tejto sezóne sa však celé štartové pole v Q1 neraz vojde do jednej sekundy.
Williams, Aston Martin a dokonca aj Racing Bulls sa tlačia dopredu a viackrát sme ich v tejto sezóne videli, ako v kvalifikácii prekonali jazdcov zo štyroch najlepších tímov. Ľutujú v Red Bulle odchod mexického pretekára a jeho bohatých sponzorov? „Viem, že v hĺbke duše to veľmi ľutujú. Počul som to od veľmi dobrého zdroja,“ vyhlásil Pérez, ktorý musí mať v tíme stále množstvo kontaktov. „Ľudia by si možno mysleli, že ma to teší, ale nie je to pravda. Mali sme skvelý tím, ale nakoniec sa krôčik po krôčiku rozpadol.“
„Nedominovali sme ako svojho času Mercedes, ktorý mal lepší motor. Naša výhoda bola veľmi malá, ale mali sme skvelý tím. Keď odišiel Adrian Newey, vtedy podľa mňa začali oveľa väčšie problémy. Odišiel aj Jonathan Wheatley, ktorý bol základným stavebným kameňom celého tímu,“ dodal mexický pretekár.
- Značky
- Red Bull
- Sergio Pérez