logo F1online.skF1online.sk

Ak nezlepší svoje výkony, Cunoda v Red Bulle určite nezostane, píše BBC

Júki Cunoda
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 13:20

Prestupový trh vo Formule 1 pláva v tomto roku v pokojných vodách. Po minuloročnej divočine, ktorá trvala od februárového prestupu Lewisa Hamiltona do Ferrari po vykopnutie Sergia Péreza v decembri panuje tento rok v padoku oveľa uvoľnenejšia atmosféra. Prestupové špekulácie však nevymreli a niekoľko otázok predsa len visí vo vzduchu. Tie najväčšie sa týkajú tímu Red Bull.

Stajňa z Milton Keynes vstupovala do tejto sezóny s vedomím, že v roku 2026 môže mať úplne novú jazdeckú dvojicu. Osud druhej sedačky visí vo vzduchu od roku 2019 a záujem o Maxa Verstappena vlani plnil titulky novín. Letné mesiace vo Formule 1 tradične patria prestupovým špekuláciám, takže otázky ohľadne budúcoročného jazdeckého zloženia Red Bullu sú čoraz aktuálnejšie.

Momentálne všetko nasvedčuje tomu, že Max Verstappen neodíde do Mercedesu alebo Aston Martinu, ale tiež nič nenasvedčuje zotrvaniu Júkiho Cunodu. „Začať treba pri dvoch sedačkách v Red Bulle,“ napísal vo svojom Q&A redaktor BBC Andrew Benson. „Ak nedokáže výrazne zlepšiť svoje výkony, v prípade Júkiho Cunodu to vyzerá na jasný odchod. Očakáva sa, že ho nahradí Isack Hadjar, ktorý by mal jazdiť po boku Maxa Verstappena, ak Holanďan zostane.“

„Brit Arvid Lindblad, ktorý je momentálne tretí pri svojej premiérovej sezóne vo Formule 2, má veľkú šancu na povýšenie do Racing Bulls. Otázne však zostáva, či si svoje miesto udrží Liam Lawson,“ uviedol Benson.

Novozélandský pretekár, podobne ako Cunoda, v žiadnom prípade nenapĺňa očakávania Red Bullu. Helmut Marko však okrem Lindblada nemá po ruke žiadneho vážnejšieho kandidáta na posun nahor. Pepe Martí sa momentálne nachádza na siedmom mieste celkového hodnotenia F2, Oliver Goethe dokonca na trinástom. Táto otázka si teda ešte vyžiada nejaký čas.

Benson okrem toho uvádza, že piloti McLarenu, Ferrari, Williamsu, Aston Martinu, Haasu a Sauberu majú zmluvy aj na budúcu sezónu. Zostávajú teda Mercedes a Alpine. „Je pravdepodobné, že George Russell a Kimi Antonelli si udržia svoje miesta v Mercedese. Ak by sa však Verstappen stal dostupným, mohlo by to situáciu zmeniť,“ skonštatoval Benson.

„V Alpine má Pierre Gasly platnú zmluvu, ale situácia v druhej sedačke je úplne otvorená. Kto ju obsadí, je otázne, najmä vzhľadom na neistotu, ktorá visí nad tímom po odchode prezidenta Renaultu Luca de Mea – bol hlavným iniciátorom rebrandingu tímu a vymenovania Flavia Briatoreho za výkonného poradcu a de facto šéfa tímu,“ dodal redaktor BBC.

Súvisiace články

Diskusia