logo F1online.skF1online.sk

Verstappenovi sa nepáči balance of performance. Odrádza ho od účasti v Le Mans

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 16:22

Sú Majstrovstvá sveta vo vytrvalostných pretekoch na prahu historického prelomu v sledovanosti? Tento šport si užíva čoraz väčší záujem automobiliek a na popularite naberajú aj mnohé počítačové simulátory (už sa nevolajú „počítačové hry“), ktoré vychádzajú z rôznych vytrvalostných sérií. Veľkým fanúšikom týchto platforiem i vytrvalostných pretekov je aj Max Verstappen.

Ten sa čoraz intenzívnejšie zaoberá myšlienkami na vytrvalostné šampionáty a preteky športiakov. Jeho tím momentálne súťaží vo svojej premiérovej sezóne a so špeciálom Aston Martin stajne Verstappen.com Racing si rád zajazdí aj Max. Jeho cestu na Nürburgring pod pseudonymom Franz Hermann nemusíme pripomínať.

Zdá sa, že Verstappen má Le Mans a vytrvalostné preteky vpísané v osude, ale on je zatiaľ skôr zdržanlivý. V minulosti kritizoval pravidlá o maximálnej hmotnosti pilotov ako hlavnú prekážku svojho prechodu do tejto série, keďže patrí medzi ťažších jazdcov, neskôr kritizoval aj pravidlo balance of performance.

Tento nápad sa občas objavuje aj ako alternatíva pre Formulu 1, ale vo WEC je široko kritizovaný. Ku kritikom sa pridal aj štvornásobný majster sveta. „Každý rok sa snažím sledovať Le Mans. Povedal by som, že to bolo super v časoch, keď tam jazdil Tom Kristensen a pretláčalo sa tam niekoľko automobiliek,“ povedal Verstappen.

„Nasledovalo pár rokov, ktoré podľa mňa boli trochu nudné a na čele sa toho veľa nedialo. Nepanovala tam tvrdá konkurencia. Teraz sa vracajú staré časy, ale musíte sa vyrovnávať s balance of performance a niekedy potrebujete aj trochu šťastia. Je však skvelé vidieť toľko áut v najvyššej kategórii,“ dodal Max.

Pilot Red Bullu už vlani povedal, že FIA musí „vyriešiť“ balance of performance, aby aspoň uvažoval o vyskúšaní tohto šampionátu. Prešiel rok a toto pravidlo stále výrazne ovplyvňuje výsledky v Le Mans. Federácia skutočne svojsky zamedzila negatívnym hlasom a rozhodla sa zakázať akúkoľvek kritiku „BoP“. Ešte vlani dostala Toyota pokutu desaťtisíc eur za to, že jeden člen tímu označil systém za „netransparentný“ a „v budúcnosti je potrebná úprimnosť“.

Toyota v minulosti niekoľkokrát doplatila na balance of performance a jej technický riaditeľ ho kritizoval aj v tomto roku, ale iba neoficiálne a mimo mikrofóny, takže sa automobilka vyhla ďalšej pokute. „Z hľadiska čistej výkonnosti sme nemali žiadnu šancu. Nemali sme na to ani potenciál. V pretekoch sa objavili dve kategórie, v prvej boli autá s poriadnou maximálkou a v druhej autá bez maximálky. Bohužiaľ, vytiahli sme si nesprávny lístok a ocitli sme sa v druhej skupine spolu s Cadillacom a Aston Martinom,“ povedal údajne jeden z najvyšších predstaviteľov Toyoty.

Súvisiace články

Diskusia