Hadjar v kokpite stále kričí a nadáva, len nezapína vysielačku


Príchod Isacka Hadjara do Formuly 1 sprevádzali nemalé pochybnosti. Francúzsky mladík podľa mnohých nebol dosť rýchly ani dosť dobrý na najvyššiu motoristickú triedu. Najčastejším argumentom proti Francúzovmu budúcemu úspechu bola jeho hlava. Nadávky a výlevy hnevu vo vysielačke totiž v minulosti patrili medzi Isackov modus operandi. V F1 však akoby lusknutím prsta zmizli, čo sa mu podarilo vďaka jednoduchému triku.
Nadávky a výlevy vo vysielačkách po celé roky slúžili Helmutovi Markovi ako zdroj kritiky na adresu Júkiho Cunodu. Ten mal v prvých rokoch kariéry vo Formule 1 veľké problémy so sebaovládaním. Je pravda, že to nepôsobí dobre a nie je to dobrá reklama pre tím a značku.
Japonskému mladíkovi, ktorý inak navonok pôsobí veľmi nevinne a neškodne, to poriadne skomplikovalo život, pritom na trati nikdy nemal povesť prehnane agresívneho alebo nezvládnuteľného pretekára. Cunoda však v porovnaní s Hadjarom pôsobil ako baránok. Francúzsky mladík to v juniorke vedel „rozbaliť“ ako nikto. Aj preto si mnohí mysleli, že po prechode do F1 sa preslávi skôr svojimi nadávkami a výkrikmi vo vysielačke, nie rýchlou jazdou. Stal sa však pravý opak.
„Povedal som to už predtým, ja stále kričím a urážam, ale jednoducho nezapínam vysielačku, takže to nikto nepočuje,“ priznal pred médiami Hadjar. „Stále mám rovnakú osobnosť. Niečoho takého sa nezbavíte. Je to veľmi jednoduché, skrátka nezapínam vysielačku.“
Je trochu bizarné, že Isackovi robí manažérku jeho mama. Tie sú vždy prvé, ktorým sa nepáči vulgárne správanie ich synov. Hadjar sa však po prechode do najvyššej motoristickej triedy správa vzorovo, je rýchly, pred médiami veľmi tichý a hĺbavý, na trati nevyvádza, nespôsobuje nehody ani iné incidenty.
Ako však zvláda taký nápor emócií v kokpite? „Ako som povedal, v aute som pokročil pri práci s palcom (zapína a vypína sa ním vysielačka, pozn. red.), ale okrem toho si myslím, že som nikdy nebol jazdec, ktorý by vystúpil z auta a hádzal po ľuďoch veci,“ povedal Hadjar.
Ten okrem toho dodáva, že sa v kokpite hnevá na seba, nie na druhých či vlastný tím. To je podstata, z ktorej vyviera jeho frustrácia. „Som naštvaný len na seba. Myslím si, že zatiaľ ste videli len pokojného jazdca a to je všetko,“ dodal francúzsky mladík.