Stopercentne, reaguje Gasly na otázku, či je rovnaký optimista ako Briatore


Flavio Briatore má do budúcna veľké plány. Už v nasledujúcej sezóne chce začať so zbieraním pódií a o rok dokonca zaútočiť na majstrovský titul. Čas ukáže, či opäť nepôjde len o prázdne sľuby určené fanúšikom francúzskej stajne, no Briatore s Pierrom Gaslym veria, že nie. Obaja sú optimisti.
Súčasný šéf Alpinu Flavio Briatore hovoril o svojich ambíciách a vízii počas súťažného víkendu v Barcelone. Prezradil, že v súčasnej situácii nie je spokojný s výkonnosťou tímu, a preto je ochotný počkať ešte jeden rok, aby sa tím celkom zocelil a v roku 2027 zaútočil na titul.
“A prečo nie v roku 2027?” spýtal sa Flavio Briatore. “Vidíme, čo sa stalo Red Bullu. Videli sme, že McLaren bol pred dvomi-tromi rokmi na úplnom chvoste. Videli sme aj prepad Renaultu na samý koniec štartového poľa dva roky po tom, čo získal titul.”
“Benetton bol v rokoch 1991, 1992 a 1993 v kvalifikáciách na chvoste,” ďalej čerpal príklady z minulosti. “V roku 1994, 1995 a 1996 sme boli konkurencieschopní, ba v rokoch 1994 a 1995 sme vyhrali tituly. V tomto biznise sa to veľakrát môže zvrtnúť,” pokračoval taliansky manažér. “Pred pár rokmi Red Bull totálne dominoval. Teraz totálne dominuje McLaren.”
Po množstve sklamaní z minulosti a ambicióznych plánoch Alpinu verí len málokto. Pierre Gasly však nepochybuje o tom, že Flavio Briatore dokáže splniť svoje slovo. Keď sa ho novinári v Kanade spýtali, či je rovnaký optimista ako jeho šéf, odvetil jednoznačne. “Na sto percent.”
“V tejto chvíli tu máme štyri top tímy — McLaren, Ferrari, Red Bull a Mercedes. Sú o krok pred stredom poľa,” analyzuje súčasnú situáciu v padoku. “Bude to chvíľu trvať, kým sa táto strata zmaže.”
Alpinu však prichádzajú na pomoc nové pravidlá. “S týmito pravidlami sa všetko začne od nuly. Každému tímu to ponúka oveľa väčšiu príležitosť a oveľa väčšiu potenciálnu odmenu. Myslím si, že my sme v dobrej forme. Som spokojný s tým, ako chlapci pracujú v továrni.”
Predsa len však treba byť opatrný. “Každý je plný sebavedomia, optimizmu a motivácie, aby sme auto čoskoro dostali do dobrej formy, ale na druhej strane až do testov nebudeme mať k dispozícii všetky odpovede. Je to veľmi veľká zmena. Túto obrovskú zmenu pocítite, aj keď si auto skúšate na simulátore. Skôr ako pred prvými testami sa nedozvieme, ako sme na tom v porovnaní s ostatnými.”
V Enstone sa teraz naplno pracuje na budúcoročnom monoposte, no vo Viry sa vývoj zastavil. Od budúcej sezóny bude Alpine nasadzovať pohonné jednotky Mercedesu. Francúzsky tím má tak nádej, že aspoň z motorového hľadiska konečne nebude zaostávať.
“Určite nás to napĺňa sebavedomím,” prikývol Gasly. “Na druhej strane nemáme žiadnu garanciu toho, že na ďalší rok vyrobia najlepší motor. V minulosti však vždy mali buď najlepší motor, alebo jeden z najlepších. Po stránke šasi vieme, že nás čaká práca. Naše šasi je vcelku dobré, no to neznamená, že by sme nevedeli byť lepší.”