Mercedesu v Kanade pomohli tri faktory, vysvetľuje George Russell

George Russell v Kanade úspešne zvládol reparát z minulého roka, keď mal podobne ako v nedeľu našliapnuté na víťazstvo, no nedokázal to dotiahnuť do úspešného konca. O to spokojnejší bol v nedeľu po pretekoch, pretože tentoraz vyťažil maximum z auta, podmienok a okolností, ktoré hrali v prospech strieborných šípov.
Britský pretekár si vychutnal víťazné šampanské prvýkrát od vlaňajších pretekov v Las Vegas. V Kanade dokonca zaknihoval hattrick, keď si okrem víťazstva pripísal aj najrýchlejšie kolo a v sobotu vybojoval pole position. Grand slam však z toho nebol, keďže nebol na čele v každom kole pretekov, no to ho určite nemusí mrzieť.
“Vedeli sme, že tento víkend máme potenciál zvíťaziť, ale je skvelé, keď sa to aj stane realitou,” povedal v rozhovore s Karunom Čandhokom vysmiaty George Russell. “Po minulom roku cítim isté zadosťučinenie, pretože vlani som bol veľmi sklamaný zo svojho výkonu. Mal som tu vyhrať, no po vlastných chybách som sklamal tím. Teraz som však v inom rozpoložení a jazdím lepšie než kedykoľvek predtým. Počas celých pretekov som sa cítil byť v pohode.”
Brita vraj príliš neznervózňovalo ani to, že v spätných zrkadlách videl Maxa Verstappena. “Nie, nie. Samozrejme, počas posledných dvoch týždňov sa toho dosť hovorilo v súvislosti so španielskymi udalosťami. Ja som to však odsunul bokom. Keď dobre vyštartujete, dostanete sa do rytmu. Vedel som, že máme potenciálne najrýchlejšie auto, takže sa treba do toho oprieť a na ostatné zabudnúť.”
“Bolo to náročnejšie, keď sa Charles a Lando rozhodli posunúť svoje stratégie a svojím spôsobom sa nám dostali do cesty, no akonáhle som sa ocitol na voľnej trati, hravo som si vedel vytvoriť náskok. Nebolo to ľahké ako facka, ale bol som sebavedomý a veril som autu. Pozorne som na televíznych obrazovkách sledoval, ako sa darí Kimimu, a v závere som videl približovať sa Landa s Oscarom. Bol to však dobrý deň a som na seba pyšný, som pyšný na celý tím. Platí to najmä po tom, čo som pred dvanástimi mesiacmi o víťazstvo prišiel,” pokračoval Russell.
Prečo sa Mercedesu darilo?
Aj keď Russell očakával, že Mercedes bude v Kanade silný, pred pretekmi to nebolo také jednoznačné. Trať bola totiž v porovnaní s piatkom zohriata na 49 ˚C, čo je o približne desať stupňov viac ako v prvých dvoch tréningoch. Monopost W16 pritom v horúčave zvykne mať problémy.
Russell preto vysvetlil, ktoré faktory pomohli Mercedesu a podľa čoho sa dá predpovedať, či sa strieborným šípom bude na okruhu dariť. “Teraz budem hovoriť trochu technicky, no svoju úlohu tu zohrávajú tri faktory. Jedným je teplota, potom aká hladká je trať a napokon rýchlosť v zákrutách.”
“Táto trať je hladká, zákruty sú pomalé, takže si v nich neprehrievate pneumatiky, nuž a dnes bolo horúco. Dve z troch podmienok sa však splnili, vďaka čomu sme boli konkurencieschopní. V sobotu sa naplnili všetky tri tieto podmienky,” vysvetľuje štvornásobný víťaz pretekov v F1.
Pred nami je Veľká cena Rakúska. Čo sa dá očakávať od okruhu v Štajersku? “V Rakúsku nás čaká starý asfalt, viac rýchlych zákrut a bude horúco. Tieto tri veci tak budú hrať proti nám. Nebudem teda vyhlasovať, že Mercedes je späť, pretože aj vlani sme tu [v Kanade] boli najrýchlejší a titul sme nevyhrali. Vieme, kde sa potrebujeme zlepšiť.”