Leclerc nezmenil názor a jednu zastávku považuje za lepšiu, neúspech však berie na seba

Ferrari pokračuje v drobných a nenápadných zábleskoch určitého potenciálu, ktoré však následne zatienia absolútne výbuchy. Podobne to bolo aj v Kanade, kde mal Charles Leclerc na konci prvého stintu porovnateľné tempo s Landom Norrisom, ale v ostatných fázach nebola rýchlosť jeho Ferrari nijak výnimočná. Jediným otáznikom po pretekoch boli strategické rozhodnutia, ktoré by však pravdepodobne nezmenili konečný výsledok.
Leclerc sa počas pretekov dostal do ďalšej strategickej polemiky so svojím tímom. Môžeme viesť akademické debaty o tom, či by mu jedna zastávka v boxoch pomohla k lepšiemu výsledku, nemôžeme však spochybňovať, že hlavným dôvodom piateho miesta je tempo monopostu a neúspešná kvalifikácia.
„Neviem, či sme mohli dosiahnuť lepší výsledok, ale bol som si celkom istý, že jedna zastávka by pre mňa bola lepšou voľbou. Myslel som si, že som v prvom stinte odviedol dobrú prácu s pneumatikami a videl som, že jazdci na stredne tvrdých pneumatikách na to mohli tlačiť,“ povedal po pretekoch Charles Leclerc.
„Bol som presvedčený, že jedna zastávka v boxoch je najlepšia možnosť, ale rozhodli sme sa inak. Nemám v kokpite všetky informácie, ale rozhodli sme sa pre dve zastávky. Vydal som zo seba to najlepšie a výsledkom je piate miesto, ktoré je to najlepšie, čo sme dnes mohli dosiahnuť,“ skonštatoval napokon Leclerc.
Ten sa po pretekoch vrátil k svojej nehode z prvého tréningu, ktorá ho pripravila v podstate o 120 minút na trati. Po piatku bol presvedčený, že to jeho rýchlosť neovplyvní, čo v sobotu aj dokázal, ale v nedeľu označil túto chybu za jeden z dôvodov nie príliš pôsobivého predstavenia Scuderie v Kanade.
„Myslím si, že sme zaplatili cenu za moju chybu v prvom tréningu a premávku v kvalifikácii. Pravdepodobne ja som ten, ktorý za tieto dve chyby nesie najväčšiu zodpovednosť. Pokiaľ ide o dnešné preteky, tak možno stratégia mohla byť lepšia, ale najviac nás zabrzdila pozícia na štarte,“ priznal monacký pretekár.
Mercedes má za sebou vynikajúci víkend a dostal sa pred Ferrari späť na druhé miesto Pohára konštruktérov. Ak Kanada priniesla fanúšikom nejakú nádej, tak možno sa nám štartové pole opäť o niečo vyrovnalo. Alebo to spôsobili špecifiká okruhu v Montreale? „Myslím si, že je to dôsledok charakteru okruhu. Mercedes bol na tejto trati veľmi silný aj vlani. McLaren však zostáva favoritom, ale veľmi rád by som sa mýlil,“ myslí si Leclerc.