logo F1online.skF1online.sk

S vývojom na rok 2026 sme výrazne pokročili, pochválil sa Sanchez

Alpine Pierra Gaslyho
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 6. 2025

Tím Alpine má pred sebou ešte poriadne dlhú cestu. Továrenský tím automobilky Renault momentálne okupuje hanebné posledné miesto Pohára konštruktérov, ale rok 2026 a úplne nová generácia monopostov ponúkajú pre stajne zo stredu poľa obrovskú príležitosť, ako sa katapultovať do boja o víťazstvá. Záleží len na tom, aký kvalitný bude vývoj nového auta. Podľa technického riaditeľa Davida Sancheza postupuje jeho tím podľa plánu.

Historický príklad Brawnu GP v roku 2009 predstavuje pre malé a finančne menej silné tímy veľkú nádej, že aspoň na začiatku nového cyklu pravidiel môže jeden nápad zmeniť kolobeh dejín. Samozrejme, čím viac času a zdrojov investujete do nového auta, tým máte väčšiu šancu, že sa vám podarí nájsť nejakú „zázračnú zbraň“. Presne o to sa budú pokúšať tímy zo stredu poľa.

„Výrazne sme pokročili s vývojom monopostu pre rok 2026. Od nasadenia posledných vylepšení už prešiel nejaký čas, ale máme veľké plány aj s autom na túto sezónu a upgrady nasadíme v nasledujúcich niekoľkých pretekoch,“ pochválil sa technický riaditeľ Alpinu David Sanchez, ktorého cituje Motorsport.com.

Tím si bude zvykať aj na nového dodávateľa pohonných jednotiek, s ktorým už určite rozvíja vzťahy. Architektúra pohonnej jednotky je totiž kľúčová pri vývoji aerodynamiky. Je to zmena, ale prichádza v správnom čase, keďže v budúcej sezóne budeme mať úplne nové motory. „V roku 2026 budú pohonné jednotky celkom odlišné, avšak bez ohľadu na to, či meníte dodávateľa, alebo nie, výzvy sú zakaždým veľmi podobné,“ skonštatoval Sanchez.

Pre mnohých je prekvapením, že tento tím vôbec investuje do tohtoročného auta. V tejto sezóne však nie sú ničím nezvyčajným ani veľké vylepšenia od tímov z chvosta poľa. Dokonalým príkladom je Sauber na Veľkej cene Španielska. Nové diely podľa slov pilotov výrazne pomohli a Nico Hülkenberg im pripísal hlavné zásluhy za krásne piate miesto a desať bodov.

Alpine sa už v januári pochválil tým, že vo veternom tuneli prvýkrát testoval monopost pre rok 2026, ale zároveň bude nasadzovať vylepšené diely na tohtoročný monopost aj počas letnej fázy tohtoročnej sezóny. „Pre nás je to viac o tom, kedy a koľko investujeme do monopostu pre rok 2026, a čo chceme odovzdať tohtoročnému autu. Musím povedať, že plán sme si stanovili už dávno a funguje veľmi dobre, takže sme spokojní,“ dodal technický riaditeľ Alpinu.

„Pravidlá tlačia na ľahšie monoposty. Latka nastavená FIA je určite veľmi agresívna, ale je to výzva, ktorá sa nám páči,“ skonštatoval Sanchez.

Súvisiace články

Diskusia