Leclerc nevyčíta Verstappenovi protesty: Asi by som sa tiež ozval

Podobných incidentov vidíme počas pretekov mnoho. Išlo o drobnú epizódu, ale vzhľadom na celkovú situáciu i zúčastnené strany prerástla do niečoho väčšieho a dokonca na pár hodín ohrozila pódiové umiestnenie Charlesa Leclerca. Vyšetrovanie kontaktu medzi ním a Maxom Verstappenom napokon malo pre pilota Ferrari priaznivý rezultát.
Holandský pretekár na tvrdých pneumatikách pri reštarte takmer vyletel na výjazde z poslednej zákruty. S nasadením všetkého talentu to napokon zachránil, ale tretie miesto pred rozbehnutým pilotom Ferrari neubránil.
Keď sa rútili bok po boku po cieľovej rovinke, Charles sa snažil natlačiť súpera na vonkajšiu stranu a „pricucnúť“ sa do zákrytu pilotov McLarenu pred sebou. Vtedy došlo ku kontaktu, z ktorého sa Verstappen snažil vyťažiť všetky výhody, keďže čelil frontálnemu útoku od pilotov za sebou. V jednej chvíli dokonca do vysielačky povedal, že pilot Ferrari by mu mal vrátiť tretie miesto.
„Ak by to bolo opačne, pravdepodobne by som sa tiež ozval,“ priznal novinárom Charles Leclerc. „Bojovali sme o tretie miesto a on sa snažil urobiť všetko, aby ho získal späť.“
„Podľa mňa mu bolo jasné, že s jeho pneumatikami ho na trati získa späť len veľmi ťažko. Úprimne, nemám k tomu žiadny zvláštny postoj. Nebolo na tom nič výnimočné, jednoducho som ho predbehol z vnútornej strany. Snažil sa ma vytlačiť na špinavú časť trate, ale ja som sa dostal dopredu, pretože po jeho chybe som mal lepšiu rýchlosť,“ spomína Leclerc na kľúčový okamih v jeho boji o stupne víťazov.
„Potom som sa snažil dostať do zákrytu za McLarenmi, pohol som sa trošičku doľava, ale on ani náhodou nevyzeral, že sa mieni posunúť. Došlo k drobnému kontaktu, ale bolo to celkom nevinné,“ dodal Leclerc.
Záležitosť sa napokon dostala až na stôl komisárov. Aj keď sme videli horšie incidenty, ktoré sa neprešetrovali, v tomto prípade sa na riaditeľstve pretekov rozhodli, že si radšej predvolajú všetky zúčastnené strany. Rozhodnutie napokon znelo v Charlesov prospech.
„Obe autá sa uprostred trate posúvali mierne smerom k sebe a došlo k ľahkej kolízii. Obaja jazdci boli toho názoru, že kolízii sa dalo vyhnúť a potenciálne mohlo dôjsť k veľkej zrážke, ale ani jeden z jazdcov nebol celkom alebo z väčšej časti na vine. Za týchto okolností sme sa rozhodli neudeliť žiadny trest,“ stojí v stanovisku komisárov.
Leclerca podľa vlastných slov povzbudilo, keď sa dozvedel, že Verstappen je na tvrdých pneumatikách. Už štvrté miesto, ktoré v tej chvíli držal, by pre pilota Ferrari znamenalo, že maximalizoval svoj výsledok, ale takto sa mu naskytla nemalá príležitosť.
„Keď som sa dozvedel, že Max je na hardoch, len som si povedal, že to nie sú ideálne pneumatiky na posledných päť kôl. Nemusel som šetriť batériu a vedel som, že sa môžem naplno vrhnúť do útoku a mám šancu na pódium,“ spomína Leclerc.
„Max sa do poslednej zákruty vydal s veľkým odhodlaním, stratil kontrolu nad zadkom a následne sme išli prakticky bok po boku. Bol som veľmi rád, že som sa dostal na tretie miesto,“ dodal Charles.