Podľa Rosberga mal Verstappen pravdu, no mal dostať čiernu vlajku

Max Verstappen dostal za spôsobenie kolízie s Georgeom Russellom desaťsekundovú penalizáciu a tri trestné body. Podľa majstra sveta z roku 2016 Nica Rosberga to však bol veľmi mierny trest a Holanďan by si zaslúžil čiernu vlajku. Tento názor prezentoval bezprostredne po incidente a stál si za ním aj o pár desiatok minút neskôr, keď si v pokoji pozrel opakované zábery.
Nehoda v piatej zákrute dvíhala zo stoličiek nielen fanúšikov, ale aj komentátorov. Max Verstappen najskôr spomalil a všetko vyzeralo tak, že poslúchne pretekového inžiniera a Georgea Russella pred seba pustí, no v zákrute doňho vrazil.
“On musí dostať čiernu vlajku,” povedal Nico Rosberg len pár sekúnd po kolízii. “On práve úmyselne vrazil do Russella, len aby dokázal svoju pravdu. Nemusím to [ani druhýkrát pozerať], bolo to hrozné. To nevyzeralo dobre.”
a fia é realmente uma piada. como você bate ›de propósito‹ em um piloto e só leva 10 segundos? absurdo.pic.twitter.com/pE2BYhugZ6
— luiza (@lewisharmilton) June 1, 2025
Nemecký šampión však podotkol, že podľa neho Verstappen nemusel pred seba púšťať Georgea Russella. Nič sa na tom nezmenilo ani neskôr, keď sa Rosberg zapojil do analýz z komentátorskej kabíny.
“To bola Georgeova chyba, pretože splnil len dve z troch podmienok pri predbiehaní. Max mohol zostať vpredu a nemusel mu vracať pozíciu,” zhodnotil Nico Rosberg, ktorému o pár minút neskôr dali za pravdu komisári vo verdikte.
Pri predbiehaní jazdca z vnútornej strany je jednou z povinností mať po celý čas svoje auto pod kontrolou. Ako však ukázal Anthony Davidson vo svojej analýze, Russellovi po menšom pretáčavom šmyku ušiel monopost a preto trafil Verstappena.
Verstappen si bol vedomý toho, že má pravdu. “Red Bull mu povedal, aby pozíciu vrátil, čo ho ešte viac vytočilo,” pokračoval Rosberg. Potom to prišlo. “Vyzeralo to ako totálne úmyselné odplácanie: Počkaj na súpera a napáľ to doňho, ako podľa teba ten druhý napálil do teba v prvej zákrute. Toto je totálne neprijateľné.”
“Myslím si, že v tom prípade pravidlá hovoria o čiernej vlajke. Preto som povedal, že ak čakáte na súpera, len aby ste doňho vrazili, je to na čiernu vlajku,” zdôraznil 39-ročný Nemec.
Čierna vlajka by pre Maxa Verstappena znamenala diskvalifikáciu a príkaz okamžite odstaviť monopost v boxovej uličke. Pre obhajcu titulu by to nebol o toľko prísnejší trest vzhľadom na to, že po desaťsekundovej penalizácii skončil až desiaty, ale FIA by mu mohla udeliť aj inú formu trestu. Po potýčke s Estebanom Oconom sa musel zúčastniť školenia komisárov a vlani zas vypomáhať na podujatí v Rwande, keď sa neslušne vyjadroval na tlačovej konferencii.
Naposledy dostal čiernu vlajku Nico Hülkenberg na VC Sao Paula 2024, keď sa ukázalo, že mu maršali pomohli vrátiť sa na trať. Podľa pravidiel je zakázané pokračovať v jazde, ak pilot potrebuje externú pomoc, s výnimkou boxovej uličky.
Posledných desať pretekov s čiernou vlajkou v F1:
- Nico Hülkenberg – VC Sao Paula 2024
- Giancarlo Fisichella, Felipe Massa – VC Kanady 2007
- Juan Pablo Montoya – VC Kanady 2005
- Juan Pablo Montoya – VC USA 2004
- Jarno Trulli – VC Rakúska 2001
- Michael Schumacher – VC Veľkej Británie 1994
- Nigel Mansell – VC Portugalska 1989
- Ayrton Senna – VC Brazílie 1988
- Alain Prost – VC Talianska 1986
- Elio de Angelis – VC Austrálie 1985