logo F1online.skF1online.sk

Hamilton kritizuje technickú direktívu: Škoda peňazí! Krídla sa stále ohýbajú

Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala31. 5. 2025

Direktíva, direktíva, direktíva. Už od januára sa na technickom poli vo Formule 1 nepreberá takmer nič iné, len flexibilita predných krídel. Kto však najviac kopal za zmenu pravidiel a avizoval, akých dramatických posunov sa môžeme dočkať, po kvalifikácii v Španielsku zostal zaskočený. Ostatní len krútia hlavou a pýtajú sa, na čo toto cvičenie bolo dobré. Lewis Hamilton je jedným z nich.

Christian Horner po VC Japonska hovoril o “veľkej zmene pravidiel” a zamýšľal sa nad tým, ako asi otrasie hierarchiou výkonnosti v kráľovnej motoršportu. Josovi Verstappenovi zas dlho nešlo do hlavy, prečo sa pravidlá menia až na deviatych pretekoch v sezóne. V rozhovoroch s médiami sa na to pravidelne sťažoval.

Otec štvornásobného majstra sveta si už mädlil ruky, že McLarenu niekto klepne po prstoch a šampionátová bitka bude ešte napínavejšia. “Pre fanúšikov a pre Formulu 1 je toto ideálny scenár. Chcú vzrušujúci ročník a nie, aby niekto vyhral 20 pretekov a spravil z toho monotónnu pesničku,” vyhlásil pred pár dňami Jos Verstappen, ktorého syn pred dvoma rokmi vyhral 19 z 22 pretekov. “Podľa mňa by sme mali mať vyrovnané štartové pole.”

“Flexibilné predné krídla však budú zakázané až o týždeň v Španielsku. Isté tímy z ich nasadzovania profitovali už veľmi dlho. Nemyslím si, že to je férové,” odkázal nespokojný Holanďan, ktorý zrejme nebude o nič spokojnejší ani po VC Španielska.

Kvalifikácia na jednom z najreprezentatívnejších okruhov vo Formule 1 totiž ukázala, že McLaren vôbec nespomalil. V skutočnosti si v sobotu pred konkurenciou vyjazdil najväčší náskok v tejto sezóne od úvodnej VC Austrálie. Čo teda technická direktíva priniesla? Týždne zbytočných debát, množstvo investícií do vývoja a hŕbu faktúr, ktoré sa nezaplatia samé.

“Jazdil som [s novým krídlom] na simulátore, a bolo to v podstate presne rovnaké,” povedal Lewis Hamilton po kvalifikácii. “V rýchlych sekciách cítite o trochu väčšiu nedotáčavosť.”

Takýto zanedbateľný efekt sme nečakali. “Balans auta už určite nie je taký fajn ako doposiaľ,” pokračoval pilot Ferrari a nadviazal tým na svoje slová zo štvrtka, keď kritizoval súčasné technické pravidlá a flexibilné krídla označil za nutný doplnok, ktorý v nedomyslených pravidlách plátal diery.

“Nespravilo to žiaden rozdiel. Škoda peňazí! Len sa peniaze každého tu vyhodili von oknom. Nezmenilo sa doslova nič. Každého predné krídlo sa stále ohýba, len sa ohýba spolovice. Každý musel vyrobiť nové predné krídla a minúť peniaze. Nedáva to zmysel. Takto to však je a my musíme ísť ďalej,” krútil hlavou Hamilton, ktorý sa aj po ďalšej novinárskej otázke a zmene témy sám od seba vrátil k predným krídlam a podotkol, že oveľa lepšie by bolo peniaze venovať na charitu ako zbytočne meniť konštrukcie krídel.

Súvisiace články

Diskusia