Najľahšia cesta k víťazstvu je podpísať Verstappena, vyhlásil Briatore

Flavio Briatore pevne uchopil opraty v Alpine a francúzsky tím vedie k lepším zajtrajškom. Zatiaľ si však nemôže dovoliť ísť cestou najmenšieho odporu, ktorou by vraj bolo podpísanie Maxa Verstappena. Napriek tomu odkazuje, že garantuje boje o víťazstvá už v roku 2026.
Alpine si na konci minulého roka vylepšil vyhliadky pred štartom novej éry, keď zanechal svoj vlastný a dlhodobo nekonkurencieschopný motorový projekt a vymenil ho za motory Mercedesu, ktoré majú veľký potenciál stať sa najlepšími vo Formule 1.
Technické oddelenie sa tak koncentruje už len na vývoj šasi a aerodynamiky. Posledným dielom skladačky sú jazdci. O Pierrovi Gaslym v Alpine nepochybujú, ale nad druhou sedačkou stále visí otáznik. Ten by sa dal ľahko odstrániť, keby bol Alpine už teraz atraktívnym pôsobiskom.
“Najľahšia cesta k víťazstvu je podpísať Maxa Verstappena, ale to nemôžeme. Musíme teda pracovať s tým, čo máme k dispozícii,” uvedomuje si v rozhovore pre Le Monde Flavio Briatore, ktorý v minulosti dokázal nejeden husársky kúsok na poli s jazdcami — Eddie Jordan mu nikdy nezabudol, že mu z tímu vyfúkol Michaela Schumachera.
“Rozhodnutie vybrať si pohonné jednotky Mercedesu bolo veľmi ťažké. Aby ste však v tomto športe vyhrali, potrebujete mať rovnako dobré nástroje ako ostatní. Z milióna dôvodov, ktoré majú korene v minulosti, sme v tejto oblasti boli oslabení,” zdôraznil de facto šéf stajne.
Ciele francúzskeho tímu sú vďaka blížiacej sa zmene v útrobách monopostu vyššie ako kedysi. “Garantujem vám, že v roku 2026 dokážeme vyhrať preteky. V roku 2027 chceme byť ašpirantmi na titul,” pokračoval Briatore, ktorý sa pokúsi splniť tento plán na rozdiel od predchádzajúcich “päťročníc”, na ktoré už v Enstone takmer zabudli.
“V roku 2026 musíme byť konkurencieschopní, a to bez výhovoriek. Dlhujeme to Renaultu a Alpinu. V tomto športe sme preto, aby sme vyhrávali. V roku 2026 začnú platiť nové pravidlá a kto ich interpretuje najlepšie, bude mať výhodu,” zdôraznil 75-ročný Talian.
Zdá sa, že Briatore už za Olivera Oakesa nebude hľadať náhradu a všetko bude koordinovať sám z pozície neoficiálneho šéfa tímu. Stále mu totiž chýba licencia, a tak oficiálnou “spojkou” medzi tímom a FIA je pretekový riaditeľ Dave Greenwood.
“Všetky operačné otázky mal na starosti Oli, ale on už nie je s nami. Ja som teraz stopercentne zaviazaný tímu a na všetkých oddeleniach od technického cez obchodné až manažérske som obklopený veľmi silnými ľuďmi. Práce je viac, to určite, ale to nie je problém. Mám množstvo času,” ubezpečuje Briatore. “A pokiaľ ide o licenciu, to je len detail. Keby som ju chcel, už zajtra by som ju mohol mať.”
“Všetci si mysleli, že medzi mnou a Olim bol nejaký spor, no keď mám ja s niekým spor, každý o tom bude vedieť, pretože prehovorím a okamžite konám. Ak tvrdím, že sme nemali žiadny problém, tak len preto, že sme nemali žiadny problém,” dodal.