Čo nás čaká v Barcelone? Podľa Wolffa by Ferrari malo najmenej stratiť


Za nami je podujatie, na ktorom Ferrari príjemne prekvapilo, a pred nami sú preteky, do ktorých pôjdeme v jemnom napätí. Od experimentu s dvomi zastávkami v Monaku sme si veľa sľubovali a ničoho sme sa nedočkali, od novej technickej direktívy si nič nesľubujeme, ale čo keď budeme príjemne prekvapení? Máme tu jedného adepta, ktorý by mohol spomaliť, a jeden tím, ktorý by mohol zrýchliť.
Za nami je podujatie v Monte Carle, na ktoré prichádzalo Ferrari s nulovými očakávaniami, ale príjemne prekvapilo. Podľa všeobecného názoru, ktorý v mene Scuderie prezentoval Charles Leclerc, tímu pomohli monacké hrbole a obrubníky. Tie vraj prekryli problémy v pomalých zákrutách a kvalifikáciách.
„Úplne tomu nerozumieme. Môže to súvisieť s tým, že pomalé zákruty v Monte Carle sú iné než pomalé zákruty inde – sú naozaj veľmi pomalé,“ poskytol ďalšie vysvetlenie šéf Ferrari Frédéric Vasseur. „Auto tu veľmi málo naráža do zeme, čo nám tiež pomáha.“
Leclerc zároveň hovoril o tom, že v Monaku nemusíte voliť kompromisy, jednoducho nastavíte monopost len na pomalé zákruty a len na kvalifikáciu, to je všetko. „Zdá sa, že Scuderia spadla do rovnakej pasce ako v roku 2023. V snahe odstrániť slabiny z minulého roka to inžinieri prepískli a z niekdajších predností urobili slabé stránky. Tohtoročné Ferrari je dobré v rýchlych zákrutách, ale tam sa získava najmenej času,“ skonštatoval nemecký magazín Auto Motor und Sport.
Riešenia sú vraj na ceste, ale Ferrari medzitým nabralo obrovskú stratu v šampionáte. Posledným svetielkom na konci tunela je nová technická direktíva. Od tej si viacerí sľubujú zmenu a hlavne oslabenie McLarenu. V rôznych fázach novej sezóny sa o zmene záťažových testov s nádejou vyjadrili Christian Horner aj Frédéric Vasseur, ale odborníci zostávajú skôr skeptickí.
„McLaren v roku 2024 strácal čas v pomalých pasážach. Tie sú dnes najsilnejšou stránkou monopostu, pritom na opačnom konci škály výrazne nestratil. MCL39 nie je v rýchlych zákrutách taký dobrý ako Red Bull a nie je lepší než Ferrari, ale ako celkový balík má navrch,“ uviedol AMuS.
Nemecký magazín však pripomína, že výborné vyváženie McLarenu sa pripisuje ohybnému prednému krídlu. „To sa deformuje a s rastúcim zaťažením presúva aerodynamický balans spredu smerom dozadu. Ak budú od Barcelony povinné tuhšie predné krídla, McLaren by mal najviac stratiť, aspoň v to dúfajú jeho súperi,“ píše Auto Motor und Sport.
Povedzme, že sa to potvrdí a McLaren skutočne najviac stratí. Zároveň tu však musí byť niekto, kto stratí najmenej. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur vyhlásil, že táto úprava pravidiel „môže priniesť zásadný zvrat“, ale už nepovedal, ako to ovplyvní jeho tím. Podľa pozorovateľov však boli inžinieri Scuderie pri vývoji najkonzervatívnejší, a preto by mali najmenej stratiť. Priznal to aj boss Mercedesu Toto Wolff, ktorý vyhlásil: „Možno Ferrari naozaj stratí menej než ostatné tímy.“