Gasly viní z nehody Cunodu. Ten mu odkazuje: Urobil by som znovu to isté

Ako sa ukázalo, incident medzi Pierrom Gaslym a Júkim Cunodom bol najvzrušujúcejšou časťou inak nezáživnej Veľkej ceny Monaka. V tej dobe sme boli naplnení očakávaniami, ktoré rýchlo schladili taktické hry. Nehoda dvoch dobrých kamarátov však zostala nevypovedaným príbehom nedeľných pretekov.
Po šachovnicovej vlajke nikto nevenoval príliš veľkú pozornosť incidentu, ktorý ukončil preteky pilota Alpinu. Ten v sekcii za tunelom zaútočil na svojho bývalého tímového kolegu, ktorý sa v podstate ani nemusel brániť, pretože v Monaku je trať úzka a tieto monoposty sú skrátka príliš široké.
Gasly napokon v brzdení do šikany zostrelil Cunodu, odtrhol si ľavý predný záves a takmer so sebou „spláchol“ aj svojho tímového kolegu Franca Colapinta. Vyzeralo to na jasný safety car, ale Pierre sa napokon po troch kolesách doplazil až do boxov. Aj keď za podobné nehody zväčša môže jazdec vzadu, Pierre sa v tomto prípade necítil akokoľvek vinný a z incidentu obvinil Júkiho, ktorý podľa neho zmenil smer pri brzdení.
„Júki urobil chybu v nájazde do tunelu, takže som sa k nemu dostal veľmi blízko,“ povedal Gasly po predčasnom vypadnutí z pretekov. „V každom kole brzdil v ideálnej stope, takže v tomto kole som sa rozhodol, že pôjdem viac na ľavú stranu. On začal brzdiť na ľavej strane, preto som si to namieril doprava, ale on sa vrátil späť do ideálnej stopy. Nemal som kam ísť.“
„Podľa mňa musíte zostať v stope, ktorú ste si zvolili. Beztak na tejto trati nemáte dosť miesta, aby sa tu zmestili dve autá. Môžete brániť svoju pozíciu, ale nemôžete ísť doprava a zavrieť dvere na pravej strane, potom zavrieť dvere aj naľavo, keď si súper zvolí túto stranu. Myslel som si, že mi tam nechá miesto. Určite sa o tom porozprávame, ale podľa mňa to nebola jeho najžiarivejšia chvíľa,“ odkázal Gasly.
Monopost japonského pretekára náraz akýmsi zázrakom prežil, ale po nevydarenej kvalifikácii boli jeho preteky beztak odsúdené na neúspech. Cunoda sa dostáva do čoraz náročnejšej situácie a na jeho výraze je to cítiť. Zodpovednosť za nehodu s pilotom Alpinu však zásadne poprel.
„Čože? Neurobil som nič zlé. Ak by som sa v tej situácii ocitol znovu, urobil by som to isté. Celý čas som sa držal pri múre. Vedel som, že sa ma pokúsi predbehnúť a nechcel som meniť smer pri brzdení,“ odkázal Júki.
Obaja piloti sa nachádzajú v zložitej situácii. Cunoda nezbiera body a Gaslyho tím sa prepadáva čoraz hlbšie. Po bodovej žatve Racing Bulls sa najbližším súperom francúzskeho tímu stal vylepšený Aston Martin, ktorý v posledných dvoch víkendoch ukazuje zlepšenú formu, zatiaľ čo Alpine stagnuje.
„V prvom rade potrebujem pochopiť, čo nefungovalo v kvalifikácii,“ povedal Gasly, ktorý sa v sobotu umiestnil na osemnástej priečke, jeho tímový kolega Franco Colapinto bol dokonca posledný. „Myslím si, že máme nejaké nápady, ale vedeli sme, že táto trať zvýrazní niektoré slabiny auta a jeho kvalitu jazdy.“
„Vieme, že kvalita jazdy vo všeobecnosti nie je naša silná stránka. Na tejto trati idete veľmi pomaly, využívate obrubníky a na mnohých miestach idete iba po troch kolesách. Náš monopost v súčasnosti nie je dostatočne poddajný,“ dodal Gasly.