Wolff by príliš pomalú jazdu v Monaku zakázal

Dokáže Formula 1 predísť tomu, aby sa opakovalo nedeľné úmyselné zdržovanie v strede poľa? Podľa Tota Wolffa by sa to dalo veľmi jednoducho. Príliš pomalú jazdu by v Monaku skrátka zakázal.
Na úmyselné spomaľovanie upozorňoval Carlos Sainz už vo štvrtok. Vtedy tomu ešte nikto nevenoval príliš veľkú pozornosť, no po nedeľných pretekoch sa nehovorí prakticky o ničom inom. Pre Formulu 1 je to ďalšia negatívna reklama. Už po minuloročných pretekoch čelila obrovskej kritike za nudný priebeh pretekov.
“Ja sa na to pozerám z inej perspektívy. Je tu taká zábava; ako môžete vidieť, mali sme tu plné tribúny. Diváci sú všade; na balkónoch, na jachtách, je tu skvelé jedlo, pitie a vôbec všetko,” zdôraznil Toto Wolff. “V sobotu tu ožíva šport. V nedeľu sme skúsili niečo nové. Možno na budúci rok budeme musieť vymyslieť iné pravidlo.”
Podľa šéfa Mercedesu by Formula 1 mohla byť aj veľmi kreatívna a spraviť z VC Monaka ešte špecifickejšie podujatie. “Myslím si, že sa môžeme pozrieť na pravidlá, ktoré by platili špeciálne pre Monako, aby tu existoval nejaký maximálny limit zdržovania. Nemôžete za sebou držať vláčik áut. Predbiehanie je tu aj tak náročné, ale môžete povedať: Nie je povolené jazdiť o iks sekúnd pomalšie ako líder.”
“Toto zrejme trochu scelí štartové pole. Vylepší to predbiehanie? Nemyslím si, že to je reálne. Sme v meste, obmedzujú nás tu hory a more. Vidím však pozitíva: Toto je neuveriteľné divadlo,” zopakoval Wolff.
Neuveriteľné divadlo však v nedeľu sledujú len celebrity, boháči na jachtách a pár tisícok priaznivcov na okruhu. Miliónom divákov po celom svete sa pri bežnej VC Monaka chce spať. Počas tejto nedele sledovali ešte aj úmyselné zdržovanie.
Podľa Wolffa sa však z toho ešte nestrieľa. Hovorí, že toto bola zatiaľ len “ojedinelá záležitosť”, pri ktorej to netreba s reakciou preháňať. “Určite však v nedeľu vieme ponúknuť lepší šport a pred budúcim rokom niečo vymyslíme.”
Jedno sa však podľa tretinového majiteľa stajne nedá odškriepiť: Formula 1 potrebuje preteky v Monaku. “Je neuveriteľné, čo tu F1 vytvorila. Tribúny sú plné, balkóny sú plné, takéto jachty som ešte ani nevidel. Včera som zo svojho balkóna o pol tretej ráno natočil kolónu, ktorá mala 1,5 kilometra. Toto je ten 360-stupňový pohľad, ktorý Formula 1 potrebuje.”
Aký pohľad mali stratégovia Mercedesu?
Z Mercedesu sme až do 60. kola pretekov mali dojem, že stratégovia celkom zabudli na pravidlo o dvoch povinných zastávkach. George Russell a Kimi Antonelli sa prakticky o nič nepokúsili. Ani jeden neskúsil zariskovať so stratégiou, namiesto toho obaja sledovali, ako jazdci pred nimi zdržujú celý chvost.
Podľa Wolffa bolo beznádejné o niečo sa pokúšať. “Neexistoval ani jeden scenár, v ktorom by sme sa dostali na body. Našou jedinou možnosťou bolo držať svoje pozície a dúfať v odstúpenie, červenú vlajku alebo safety car.”
Zaujímavosťou však je, že Georgeovi Russellovi neuškodil ani prejazd boxovou uličkou, ktorý dostal za to, že nepovoleným spôsobom predbehol Alexa Albona. Wolff sa pousmial. “Áno, pretože Kimi šiel za ním v trochu voľnejšom tempe, aby mu zabezpečil zastávku zadarmo.”