Hamilton hovorí o mizernej nedeli, obrovskú stratu si nevedel vysvetliť


Max Verstappen v závere nemal veľkú motiváciu rýchlo zamieriť do boxov a nevyčkávať na poslednú príležitosť. Zozadu totiž nik neohrozoval jeho virtuálnu štvrtú pozíciu. V prípade Lewisa Hamiltona sa o hrozbe undercutu nedalo hovoriť ani omylom, keďže v cieli mal viac ako 50-sekundovú stratu. Ako je možné, že Hamilton na voľnej trati a s čerstvejšími pneumatikami bol rovnako rýchly ako Verstappen, ktorý vpredu brzdil Landa Norrisa? Túto otázku si kladie aj on sám.
Keď Lewis Hamilton absolvoval svoju poslednú zastávku v boxoch, stredne tvrdá zmes Maxa Verstappena mala za sebou už 24 kôl. Napriek tomu sa Holanďan vzďaľoval sedemnásobnému šampiónovi na čerstvej zmesi. Ak Ferrari verilo, že sa Hamilton začne doťahovať a Red Bull sa bude báť, že po zastávke zaňho spadne, tak sa kruto mýlilo.
Dá sa nejako vysvetliť táto 50-sekundová strata? “Nie,” odpovedal Lewis Hamilton jednoslovne. Oveľa obšírnejšie nereagoval ani na poznámku, že vidieť také manko je priam neuveriteľné. “Ani nie, také veci sa stávajú.” Vie si to vysvetliť? “Nie.”
Hamilton mal pritom po sobote úsmev od ucha k uchu. V monoposte sa vraj cítil skvele a jazdou sa bavil. Zabavil sa v nedeľu aspoň trochu? “Nie, bolo to mizerné. Ak tu nie ste na prvej priečke a vo vedení, tak tunajšie preteky sú… Ani na tom čele to nie je taká zábava. Na konci dostanete krásnu cenu, ale ak skončíte na inom ako prvom mieste, je to také prázdne.”
S výnimkou úvodných sedemnástich kôl, keď jazdil medzi Fernandom Alonsom a Estebanom Oconom, však Hamilton mohol mať pocit, že je na čele. Pred sebou mal najskôr päťsekundovú dieru, no tá sa rýchlo zväčšovala.
Hamilton preto priznal, že nepochopil správu pretekového inžiniera, ktorý ho povzbudzoval slovami “toto sú naše preteky”. Brit v druhej polovici pretekov netušil, ako sa to vyvíja. “Nebolo vôbec jasné, akú mám medzeru. Tá vysielačka nebola celkom jasná. Vraj toto sú naše preteky, nepochopil som to. Nevedel som, o čo bojujem. Bojujem o pozíciu predo mnou alebo? Keď sa však pozerám na dáta, vôbec som nebol blízko chlapcov vpredu. V tej fáze som dosť vyžmýkal pneumatiky, ale aj tak som bol za nimi strašne ďaleko.”
Napokon mal aspoň zhodnotiť, čo hovorí na povinné dva pitstopy. V sobotu bol rád, že sa F1 aspoň nejako snaží okoreniť inak nudnú nedeľu v Monaku. “Neviem okomentovať zvyšok pretekov. Ja som bol v strede ničoho. Po penalizácii som štartoval siedmy a nejakú dobu som bol za dvomi autami. Potom sa mi podarilo dostať pred ne, no dostal som sa do územia nikoho. Myslím, že som mal dosť veľkú stratu a nepretekal som v podstate s nikým. Potreboval by som výjazd safety caru, aby som sa dostal späť do hry, no neprichádzal.”
“Myslím si, že je fajn posunúť sa dopredu na piate miesto z mojej štartovej pozície, na ktorú som spadol po treste straty troch priečok. Bolo to najviac, čo sme mohli dosiahnuť,” dodal.