logo F1online.skF1online.sk

Hadjar a Lawson majú v Monaku premiéru v F1, ale rýchlo sa zaradili medzi čierne kone

Isack Hadjar
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 23:37

Formula 1 nebola nikdy vyrovnanejšia. Aj štyri najlepšie tímy musia byť v tejto sezóne mimoriadne opatrné. Najmenšie chyby, zbytočná strata jednej či dvoch desatín, bude znamenať prudký pád.

V rokoch 2017 či 2018 si top tímy zvykli na veľký luxus. Aj keď vám vaše pokusy v Q1 či Q2 nevyšli a stratili ste tri desatiny, úplne bez problémov vám to stačilo na postup a umiestnenie v najlepšej šestke. Dnes to už neplatí. Nielenže dnes máme štyri top tímy, nie tri, ale medzi najlepších sa tlačia aj Williams, Aston Martin či Racing Bulls, ktoré so svojimi monopostami využívajú najmä priaznivé podmienky či charaktery okruhov.

Zdá sa, že z tímov druhého sledu sadol okruh v Monaku najlepšie stajni Racing Bulls, ktorá nutne potrebuje ďalšie body do Pohára konštruktérov. Liam Lawson a Isack Hadjar obsadili v druhom tréningu piate, resp. šieste miesto, hoci druhý menovaný mal dva nemalé incidenty a odjazdil iba 17 kôl.

Francúzsky mladík najprv trafil zadným kolesom bariéru v šikane za tunelom, potom škrtol o múr na výjazde z prvej zákruty a stiahol so sebou aj časť reklamného bannera, na čo vo vysielačke sebakriticky poznamenal: „Chlape, ja som taký hlupák, som skrátka idiot.“

Napokon však mohol byť spokojný, nestratil veľa času opravami a napokon zajazdil veľmi konkurencieschopný čas. „Bol to pre mňa intenzívny deň. Tréning v Monaku je pri tejto premávke oveľa rušnejší než na iných tratiach. Užil som si to, ale zároveň to bolo náročné,“ povedal po piatku Hadjar.

„Mám za sebou ťažký deň, dotýkal som sa múrov a hral sa s limitmi. Druhý tréning ma vystrašil, pretože som si myslel, že končím, ale dokázal som sa s monopostom vrátiť do garáže. Autu sa príliš nechcelo, ale prinútil som ho a mohli sme odjazdiť ešte pár kôl na softoch,“ dodal francúzsky mladík.

Spokojný mohol byť aj jeho tímový kolega Liam Lawson. Ten zúfalo čaká na prvé body v sezóne a potrebuje ich celý Racing Bulls. Tímy vo vlastníctve Red Bullu, navyše, zakaždým obkolesujú prestupové špekulácie. Leto sa nezadržateľne blíži a v tejto chvíli všetko nasvedčuje tomu, že novozélandský mladík bude bojovať o holý formulový život. Piatok v Monaku mu však dal všetky dôvody na optimizmus.

„Určite to bol pozitívny deň. Monako je jedna z tratí, na ktorej postupne budujete základy pre svoj víkend. Od rána sme urobili dobré pokroky, ale zajtra všetci ďalej pokročia a my sa musíme ďalej zlepšovať. Dnes sme vykonali množstvo zmien, ale celkovo to bol pozitívny deň,“ povedal po piatku Lawson.

Možno sa to na prvý pohľad nezdá, ale Liam patril k mnohým jazdcom, pre ktorých to dnes bola premiéra na okruhu v Monaku za volantom F1. „Vo Formule 1 je to lepšie. Predtým som tu jazdil s Formulou 2. Aj keď je F1 rýchlejšia, auto je oveľa poddajnejšie a príjemnejšie. Bola to veľká zábava, ale sobota bude nesmierne dôležitá. Musíme sa sústrediť na ďalšie zlepšenie pred tretím tréningom a do kvalifikácie sa potrebujeme dostať do dobrej pozície,“ dodal Lawson.

Súvisiace články

Diskusia