Z Monaka bude ešte väčšia lotéria, predpovedá Sainz. Bojí sa úmyselného spomaľovania

Pirelli na tento víkend prinesie najmäkšie pneumatiky zo svojej ponuky vrátane novej zmesi C6, ktorá bola špeciálne vyvinutá na Monako. I napriek tomu hrozí, že na zmesiach C4 alebo C5 by piloti boli schopní zvládnuť aj celú dĺžku pretekov. Na pomoc prichádza nová povinnosť absolvovať tri pretekové stinty, ktorá však podľa Sainza môže mať nečakané dôsledky.
Svetová motoristická rada FIA vo februári dala zelenú návrhu nasadenia troch pneumatikových sád špeciálne na VC Monaka. Ak by sa nedeľné preteky zaobišli bez červenej vlajky, znamenalo by to, že každý pilot by musel navštíviť mechanikov aspoň dvakrát.
Môžeme byť však svedkami celkom inej veľkej ceny. Niektorým jazdcom sa môže oplatiť hneď v úvode zastaviť dvakrát a na tvrdej zmesi dôjsť až do cieľa. Tí vpredu zas zrejme budú vyčkávať na fázy VSC a SC, prípadne na červenú vlajku, ktorá by im jednu výmenu gúm poskytla zadarmo.
“Monako vždy ponúka nejaký faktor lotérie,” povedal Carlos Sainz v uličkách kniežatstva, ktoré sú známe aj svojimi kasínami. “Myslím si, že tento rok bude ten prvok lotérie ešte väčší vzhľadom na to, že namiesto jednej zastávky sú povinné dve.”
“Myslím si, že každý, kto neštartuje na pole position, tieto dve zastávky víta. Tak trochu nadávať bude len držiteľ pole position, že práve v roku, keď si vybojoval pole position, sú povinné dva pitstopy. Do hry môže vstúpiť veľa neznámych premenných,” avizuje španielsky pretekár.
Niečo však už predpovedá teraz. Je tým napodobňovanie Kevina Magnussena. “Mám trochu obavy, že tímy sa začnú príliš hrať s tempom, aby pomohli tímovým kolegom,” avizuje úmyselné spomaľovanie poľa, aby kolega vpredu získal pitstop zadarmo. “Ja dúfam, že neuvidíme príliš veľa takýchto fígľov.”
Bez ohľadu na novú povinnosť v Monaku bude kľúčová štartová pozícia — pilot vpredu má predsa len väčšiu šancu nespadnúť po pitstope do premávky než jazdci za ním. Za istých okolností by však aj nenápadný jazdec zo stredu poľa mohol udrieť, no bude musieť byť odvážny a mať veľký kus šťastia.
“Ťažko sa to predpovedá,” odpovedal Nico Hülkenberg na otázku, či pilot v strede poľa môže mať jeden z najšťastnejších dní v jeho živote. “Môže byť. Myslím si, že to bude závisieť od vašej štartovej pozície, od vašej pozície na trati a načasovania. Určite to však pridáva ďalšiu premennú do pretekov, ktoré sa môžu vyvíjať vo váš prospech, alebo proti vám.”