Wolff označil Renault R25 za relikviu minulosti, keď sa neriešili emisie CO2 | Magazín F1 - F1online.sk

Wolff označil Renault R25 za relikviu minulosti, keď sa neriešili emisie CO2

Fernando Alonso, Renault R25 2005
zdroj: Renault Sport

Fernando Alonso sa počas víkendu v Abú Zabí predstavil vo svojom majstrovskom aute z roku 2005, v Renaulte R25. Fanúšikovia si tak pripomenuli výrazne menšie monoposty, ako tie súčasné, no a mnohí začali nostalgicky spomínať na ich zvuk. Motory V10 totiž vydávali poriadny rev.

Šéf Mercedesu Toto Wolff si jazdy takisto vychutnal, avšak auto nazval „relikviou z minulosti“. Svet sa za tú dobu zmenil a dnes podľa neho potrebujeme uvažovať inak – už to nie je len o veľkých a výkonných motoroch, ale aj o ekologickom podtóne.

„Auto s motorom V10 je na jednej strane relikviou minulosti a obdobia, keď sa emisie CO2 neriešili a elektrická mobilita ani neexistovala,“ uviedol Wolff. „Postupne prechádzame do novej éry, čo znamená, že musíme robiť aj kompromisy.“

„Na druhej strane však súhlasím, že to auto vyzeralo spektakulárne. Bolo veľmi agilné, veľmi malé, malo o 150 kilogramov menej a motor poriadne reval. Keď si ho pozrieme na televíznych záberoch, zdalo sa, že ide omnoho rýchlejšie, ako súčasné autá. Niečo sa tu teda určite vieme naučiť…“

„Potrebujeme si posvietiť na to, čo bolo na tom prenose také atraktívne,“ pokračoval Rakúšan. „Bol to zvukový zážitok? Alebo vizuálny? Ja som si tie zábery pozrel aj bez zvuku, no aj tak to vyzeralo skvelo. Prečo je to tak? Musíme to rozanalyzovať.“

„Sme súčasťou tohto športu a potrebujeme ho zlepšiť všade, kde je to možné. Myslím si, že všetci z nás, vrátane ľudí z vedenia F1, si na túto vec posvietia a zamyslíme sa nad tým, čo vieme spraviť,“ dodal Toto Wolff.

Nad situáciou sa zamýšľal aj Esteban Ocon, ktorého mrzí, že Formula 1 postupom času prišla o svoj charakteristický zvuk.

„Dnešné autá sú lepšie ovládateľné, sú rýchlejšie, majú viac výkonu i krútiaceho momentu. Sú to tie najlepšie autá a sú najrýchlejšie v histórii… no ak by zneli takto, asi by to bolo lepšie,“ skonštatoval Francúz.

„Musíme však kráčať s dobou. Svet napreduje a to isté platí aj o automobilovom priemysle. Autá sú čoraz tichšie a tichšie, v tomto smere sa možno stráca štipka emócie. Na druhej strane sú však rýchle, sú efektívnejšie a spoľahlivejšie,“ dodal Esteban Ocon.

Možno vás zaujme

Komentáre