Aj Vasseur sa ospravedlňuje fanúšikom: V Miami sa stalo takmer presne to isté

Keď už ani šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehovorí o dobrom výsledku a nevyzdvihuje zlepšenia svojej stajne, tak vieme, že je zle. Po kvalifikácii sa aj francúzsky manažér ospravedlňoval fanúšikom a vysvetľoval, čo sa vlastne pokazilo, že sa ani jeden z pilotov v červenom nedokázal prebojovať do Q3.
Ak by sa dala kvalifikácia v podaní Ferrari opísať jedným slovom, asi by ním bola “katastrofa”. Pred domácimi fanúšikmi v Imole sa Scuderii vôbec prvýkrát stalo, že sa ani jeden jej monopost nezapojil do bojov o pole position.
Problém bol podľa Frédérica Vasseura vo svojej podstate jednoduchý. Keď v závere druhej časti kvalifikácie všetci nasadili čerstvé mäkké pneumatiky, dokázali nájsť niekoľko desatiniek sekundy k dobru. Ferrari však vôbec nezrýchlilo.
“Je to takmer kópia toho, čo sa stalo pred dvoma týždňami v Miami. Neboli sme schopní zlepšiť sa na novej sade pneumatík a v Q2 sme zajazdili naše najrýchlejšie časy na prvej sade,” pomenoval kameň úrazu Frédéric Vasseur. “Prečo? Keby sme to vedeli, už by sme to vyriešili.”
“Pravdou je, že nastala zvláštna situácia s pneumatikami. Mali sme slušné tempo, pretože v prvom stinte sme na použitých gumách obsadili piate a šieste miesto. Na novej sade sme sa však nedokázali zlepšiť, zatiaľ čo ostatní si polepšili o tri alebo štyri desatiny. My sme za to zaplatili,” skonštatoval boss z Maranella.
Je možné, že príprava na ostré kolo s čerstvými gumami nebola ideálna. Vasseur aj tomu pripisuje podiel viny a vysvetľuje, že Scuderii sa nepodarilo využiť plný potenciál monopostu. Tým však opäť čiastočne protirečí Charlesovi Leclercovi, ktorý mal pocit, že z auta dostal maximum.
“Myslím si, že dnešný problém je 50/50 medzi jazdným plánom a potenciálom, pretože keby sme všetko urobili správne, obsadili by sme štvrté a piate miesto. Prevedenie nebolo správne, pretože musíme zvládnuť pracovať s autom v takej podobe, v akej sa dnes nachádza, a to sa nestalo. S novými gumami sme totiž neobhájili pozície, ktoré sme získali na použitých pneumatikách.”
“Ani s potenciálom však na tom nie sme dobre, pretože cieľom nie je skončiť na piatom a šiestom mieste. Ide o kombináciu oboch vecí. Absentuje tu správne prevedenie aj potenciál,” pokračoval 56-ročný Francúz.
Nádejou bude ďalší balík vylepšení, o ktorom v posledných dňoch informovali talianski insideri. Jeho súčasťou má byť aj nové zadné zavesenie. Načasovanie jeho nasadenia ešte nie je známe, ale inžinieri si od neho sľubujú výrazné časové zisky. Zatiaľ sa Ferrari môže prizerať, aký úspešný sa zdá byť nový balíček Aston Martinu.
Čo hovorí Vasseur na vývojový plán Ferrari? Darí sa inžinierom napredovať v tomto procese? “Keby som povedal, že áno, vyzeral by som ako hlupák po tom, čo sme dnes predviedli. Aston Martin je však jediný, kto dnes odjazdil celú kvalifikáciu na mediumkách a nakoniec obsadil piate miesto, takže dialo sa tu niečo zvláštne.”
Aj Ferrari si do Imoly prinieslo niekoľko nových komponentov. Nemohol by byť problém v tom, že ešte nenašlo ideálne nastavenia vylepšeného auta? “Keď sa bavíme o vylepšeniach, tak riešime desatinky alebo stotinky sekundy. Rozhodne sa nebavíme o polovici sekundy. Polovicu sekundy však môže byť hodné to, čo robíme s pneumatikami. Možno to sa musíme pokúsiť pochopiť a niečo vymyslieť.”
Zatiaľ Scuderii nezostáva iné, len sa fanúšikom verejne ospravedlniť, ako to už spravil aj Charles Leclerc. “Nemáme čo viac k tomu povedať, alebo čo by sme mohli spraviť. Na trati máme tisícky fanúšikov a nečakali sme, že im prinesieme toto. Musíme sa ospravedlniť,” kajá sa aj Vasseur. “Musíme sa však koncentrovať na budúcnosť, na nedeľu a pokúsiť sa pre nich podať čo najlepší výkon.”