Russell si na McLaren netrúfa: Našimi súpermi sú Max a Ferrari

Bude mať McLaren v Imole vôbec nejakého súpera? Pri pohľade na rýchlosť papájových monopostov si na priamu bitku netrúfajú v Red Bulle, ale neveria si ani v Mercedese. George Russell hovorí o Maxovi Verstappenovi a jazdcoch Ferrari ako o svojich hlavných rivaloch.
Mercedes sa rovnako ako ostatné top tímy rozhodol priviezť do Imoly balíček vylepšení. Európsku časť sezóny štartuje s novým predným zavesením (zvýšenie aerodynamickej robustnosti v širšej škále podmienok), predným krídlom (zlepšenie prúdenia vzduchu do zadnej časti monopostu) a takisto krytmi motora a ústím “cocacolovej” fľaše (zvýšenie prítlaku a zefektívnenie chladenia pohonnej jednotky).
A hoci Mercedes pôsobil dobre, George Russell má pred McLarenom rešpekt. “Videli sme pár prekvapení. Gasly zajazdil výborné kolo, čo nás trochu prekvapilo. Videli sme však aj vysokú degradáciu pneumatík. Prvýkrát v sezóne máme najmäkšie pneumatiky, čo veci trochu okorení, no vieme, že McLareny zvyknú za takýchto okolností navýšiť svoj náskok.”
Mercedesu sa dnes stalo niečo podobné ako Verstappenovi — McLaren mu ušiel počas pretekovej simulácie. “Ja som mal dnes Oscara na dohľad, a zrazu som ho nemal na dohľad. On predbehol Maxa a utiekol. Takto na tom momentálne sme. Vieme, že my bojujeme s Maxom a Ferrari.”
Ak sa McLareny zapotia, bude to skôr v pretekoch alebo v kvalifikácii? “Pravdepodobne sme k nim bližšie z hľadiska kvalifikačného tempa ako toho pretekového. Práve som vyskočil z auta, no máme na ňom pár nových komponentov a zdá sa, že fungujú dobre. Zatiaľ nerobíme dieru do sveta. Snažíme sa byť konzistentní a zbierať body, ktoré sa ponúkajú.”
Pirelli do Imoly priviezlo novú zmes C6, ktorú vlani vyvíjalo špeciálne do Monaka, no očividne dobre poslúži aj v Taliansku. Russella príjemne prekvapila. “Ak mám povedať pravdu, v kvalifikačných jazdách bola celkom dobrá. Spomínam si na Seba [Vettela], keď nejakých šesť rokov dozadu ponúkol v Monaku rozhovor o tom, ako prvýkrát vyskúšal hypersofty. Ja to teraz vnímam podobne. Bola to zábava. Mňa veľmi baví jazda na tomto okruhu, ale vieme, že tieto pneumatiky nie sú celkom vhodné na takýto okruh, ale trochu to premieša karty.”
Kimi Antonelli stratil na svojho kolegu sedem desatín sekundy, čo by pred pár rokmi v období spomínaných “hypersoftov” stačilo aj na prvú desiatku. V piatok však z toho bola až osemnásta priečka pred Nicom Hülkenbergom a Estebanom Oconom.
Čo sa dnes v Imole stalo? “Pravdupovediac dnes to bol dosť veľký zmätok. V žiadnom kole sa mi to nepodarilo poskladať,” povedal sklamaný Kimi Antonelli. “V druhom tréningu som spravil chybu v šikane a v druhom kole sa mi nepodarilo dostatočne ochladiť pneumatiky. Už som nemal grip.”
“Bolo to dosť chaotické a rozhodne nie ideálne, ale viem, kde sa potrebujem zlepšiť pred sobotou. Pozitívna však bola rýchlosť v dlhých stintoch. Na mediumkách som sa cítil celkom dobre,” podarilo sa domácemu pretekárovi nájsť aj isté pozitíva.
O čo bude Antonelli žiadať svojich inžinierov pri analýzach piatkových jázd? Nebude to len o práci tímu. “Medzi tréningmi sa nám určite podarilo zlepšiť balans. Potrebujeme ho ešte doladiť, ale aj ja sa potrebujem zlepšiť. Myslím si však, že sme na dobrej ceste. Teraz je to na mne.”