Verstappen nečaká zmazanie straty. McLaren je vraj dominantnejší ako Red Bull v roku 2023

Veľká cena Emilia Romagna bude pre Red Bull dôležitá. Balíček noviniek má už v najbližších hodinách a dňoch odhaliť, či sa tím inžinierov pod vedením Pierra Wachého vydal správnou cestou pri vývoji monopostu. Predstavitelia stajne však krotia očakávania.
Max Verstappen si už v Miami stihol vyskúšať novú podlahu, no napokon stratil na McLareny 40 sekúnd. V Imole by sa mali rozdiely medzi tímami opäť zmenšiť vzhľadom na nižšie teploty, ale aj na fakt, že Red Bull nasadí ďalšie nové komponenty na svojom monoposte. Verstappen a Cunoda by už mali jazdiť s rovnakými špecifikáciami.
Fanúšikovia očakávajú výkonnostný posun. Ako ďaleko sa Red Bull posunie podľa Maxa Verstappena? “Trochu. Už máme za sebou pár pretekov s vylepšeniami, takže postupujeme krok za krokom. Azda nájdeme o trochu viac výkonu v monoposte. Samozrejme, neočakávam, že by sme zmazali stratu na McLaren.”
Netreba čakať zázraky. Obhajca titulu totiž túto situáciu dôverne pozná, hoci roly boli v roku 2023 vymenené. Vtedy sa súperi márne snažili predstavovať vylepšenia na svojich monopostoch, Red Bull bol skrátka nedostihnuteľný. “Nie, nemyslím si, že my sme niekedy mali až taký náskok,” upresnil Holanďan.
Papájový tím je príliš dominantný, čo sme mali vidieť v Miami. “Myslím, že preteková rýchlosť [v Miami] deprimovala všetkých okrem McLarenu. Nikto sa ani nepriblížil k ich lige. To nám robí, samozrejme, veľké starosti,” pripustil obhajca titulu a podotkol, že v niektorých momentoch mal McLaren výhodu osem desatín na kolo.
Veľké nádeje Verstappen nevkladá ani do technickej direktívy, ktorá začne platiť o dva týždne v Španielsku. “Samozrejme, to vám neprinesie osem desatín na kolo, ktoré sme videli v niektorých fázach pretekov v Miami.”
Čo tak nové pneumatiky C6, ktoré sú najmäkšie z celej ponuky Pirelli? “Ani to nám nepomôže,” opäť si povzdychol. Red Bull však rozhodne môže nájsť čas k dobru, ak by sa mu podarilo zlepšiť manažment pneumatík.
Súperi musia odhaliť tajomstvo McLarenu, ktorý je k zadným gumám nesmierne šetrný. Ako veľmi by sa Red Bull priblížil k McLarenu, keby sa mu to podarilo? “Kým to nezistíme, nedá sa to povedať. Neviem, kedy a ako na to prídeme, chce to čas. Navyše súvisí to aj s traťou. Niekedy im to funguje lepšie, pretože niekedy sa viac prejaví teplotná degradácia gúm. Táto výhoda nebude vždy rovnako veľká.”